بوکیت چاینا ( Bukit China) – ملاکا

توریست مالزی – بوکیت چاینا یک قبرستان چینی در شهر ملاکا است که شامل بیش از ۱۲۵۰۰ قبر از جمله ۲۰ قبر از مسلمانان است و مساحتی حدود ۲۵...
توریست مالزی – بوکیت چاینا یک قبرستان چینی در شهر ملاکا است که شامل بیش از ۱۲۵۰۰ قبر از جمله ۲۰ قبر از مسلمانان است و مساحتی حدود ۲۵ هکتار از سرزمین های چمنی و علفزار را پوشش می دهد که تحت عنوان “تپه چینی ها” نامیده می شود.

در اواسط قرن پانزدهم، پادشاه شهر ملاکا در طی یک رابطه مهر و موم شده بین دو کشور، دختر امپراتوری مینگ را به عنوان عروس و همسر خود از چین به ملاکا آورد. دختر امپراتوری مینگ خدم و حشم و گردان متعدد و فراوانی شامل ۵۰۰ دستیار را با خود به همراه آورد تا بوکیت چین را سازماندهی کنند. بوکیت چین از آن زمان تاکنون به عنوان محله چینی ها محسوب می شود.

از زمان حکمرانی بریتانیایی ها تلاش های فراوانی برای گسترش جاده ها، آبادسازی سرزمین ها و اهداف توسعه یافته صورت گرفته است. معبد چنگ هون تنگ با حمایت اجتماعی قوی، این تلاش ها را متوقف و مختل ساخته است.

در قسمت پایین تپه چینی ها، معبد پو سان تنگ ( Po San Teng) قرار گرفته است. این معبد ارزشمند در حدود سال ۱۷۹۵ ساخته شد و به خدای نگهبان Tua Pek Kong اختصاص داده شد. در سمت راست این معبد، King’s well قرار دارد که در قرن پانزدهم توسط سلطان منصور شاه ساخته شد.







 


پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!