ترک تحصیل، معضل کرونایی دانشگاه‌های مالزی

توریست مالزی – شرایط کرونا و مشکلات روحی و روانی دانشجویان مالزی سبب شده تعداد زیادی از دانشجویان این کشور ترک تحصیل کنند. به گزارش ایسنا به نقل از...
توریست مالزی – شرایط کرونا و مشکلات روحی و روانی دانشجویان مالزی سبب شده تعداد زیادی از دانشجویان این کشور ترک تحصیل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، به گفته نوراینی احمد، وزیر علوم مالزی، سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۳ دانشجوی دانشگاه دولتی در مالزی ترک تحصیل کردند. این در حالی است که ۵ هزار و ۱۶۵ دانشجو بدون ارائه هیچ دلیل خاصی تحصیل خود را متوقف کردند. وی همچنین گفت ۲۰ هزار و ۵۷۷ دانشجو در دانشگاه‌های خصوصی مالزی تحصیلات خود را به تعویق انداخته‌اند.

با اعلام وزیر علوم مالزی، از جمله عواملی که باعث به تعویق افتادن تحصیل دانشجویان این کشور شده است، مشکلات سلامت شخصی یا خانوادگی، مشکلات مالی و شغلی بوده است.

نوراینی گفت که وزارت علوم مالزی اقداماتی را برای کمک به دانشجویانی که در اجرای آموزش مجازی و یادگیری در منزل مشکل داشتند، انجام داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به انعطاف پذیری دانشگاه‌ها در تعیین روش‌های آموزش مجازی و همچنین در ارزیابی دانشجویان اشاره کرد.

علاوه بر این، وزارت علوم مالزی همچنین به گروه‌های هدف، بورسیه تحصیلی و کمک مالی ارائه می کند. همچنین خدمات مشاوره و حمایت روانی-اجتماعی را برای دانشجویانی که تحت استرس عاطفی یا روانی بودند ارائه می‌کند تا با این روش‌ها دانشجویان را نسبت به ترک تحصیل منصرف کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − هجده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!