تپه های بروگا مالزی “Bukit Lalang” (معجزه طلوع خورشید)

توریست مالزی – تپه های بروگا که با نام “Bukit Lalang” نیز در نزد افراد محلی مالزی شهرت دارد. لالانگ (Lalang) گونه های محلی چمن است که در این...
توریست مالزی – تپه های بروگا که با نام “Bukit Lalang” نیز در نزد افراد محلی مالزی شهرت دارد. لالانگ (Lalang) گونه های محلی چمن است که در این منطقه به وفور رشد می کند و نام کهن تپه های بروگا نیز از همینجا نشات می گیرد

این تپه که در ارتفاع ۴۰۰ متری قرار دارد، در یک جنگل گرمسیری سرسبز در سمنیه (Semenyih) در حاشیه محدوده تیتیوانگا (Titiwangsa ) واقع شده است که ۴۰ دقیقه با کوالالامپور از طریق جاده منتهی به بروگا فاصله دارد. بعد از حرکت از کوالالامپور، می توان به فاصله کمی بعد از دانشگاه ناتینگهام، جایی که یک ورودی در سمت چپ با یک ملک روغن نخل (در مقابل یک پارک خرگوش) آغاز می شود، به تپه های بروگا رسید. این منطقه به ویژه در هنگام سحر چشم انداز های بسیار زیبایی دارد. دسترسی آسان به آن با پای پیاده نیز به محبوبیت آن در تور کوالالامپور کمک شایانی نموده است.

صعود به فراز تپه ها!
صعود به قله اول می تواند برای گردشگرانی که برای نخستین بار کوهنوردی را تجربه می کنند، کمی دلهره آور باشد. خوشبختانه طناب هایی به درختان گره خورده است که به افراد تازه کار کمک می کند تا از این تپه ها به راحتی صعود نمایند. تلاش شما قطعاً ارزش آن را خواهد داشت، زیرا در بالای تپه ها مناظر بدیع و زیبایی منتظر شماست که شاید به عمر خود ندیده اید! به غیر از منظره غروب خورشید یا طلوع خورشید که اکثر مردم را برای صعود از این تپه جلب کرده است، بازدیدکنندگان از این منطقه همچنین می توانند منظره ای زیبا و تکرار نشدنی از دشت های وسیع منطقه داشته باشند که با ترکیبی از جنگل های بارانی، مزارع نخل، روستاها و شهرها و در کنار کوه های دوردست پوشانده شده است. اگر قبل از طلوع آفتاب اینجا هستید، با مه بلند شده از سطح زمین حاصل از گرمای خورشید که چشم انداز آن را به مانند یک فرش سفید پوشانده، فضای تقریبا سورئالی را تجربه خواهید کرد. می توانید به وقت سحر در این مکان شگفت انگیز صبحانه خوشمزه ای را صرف نمایید و در کنار آن از مناظر طبیعی شگفت انگیز و چشمگیر اطراف لذت ببرید. همچنین می توانید ساعاتی را در آرامش به تنهایی یا به همراه خانواده و دوستان خود در این منطقه تجربه نموده و از جادوی زیبای طبیعت لذت وافی را ببرید.

بدون تردید کوه شیب دار خواهد بود اما پیاده روی برای مبتدیان دشوار نخواهد بود. اگر سریع هستید، باید ۲۰ دقیقه برای رسیدن به صدر تپه کافی باشد. برای افرد کهنسال یا کسانی که سطح آمادگی جسمانی کمتری دارند، به علاوه کسانی که مایلند در طول مسیر عکاسی داشته باشند، طی کردن این مسیر ممکن است تا ۴۵ دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا به بالاترین نقطه تپه های بروگا برسند. در مجموع سه قله در این منطقه وجود دارد که هر یک از یک مسیر واضح پوشیده از چمن های سبز، بالاتر از دیگری صعود می کنند. از قله، یک مسیر جنگلی مناسب از طریق جنگل های بارانی زیبا به Gunung Tok Wan منتهی می شود که یک و نیم ساعت دیگر پیاده روی در دامنه های پر پیچ و خم است. به کسانی که نخستین بار کوهنوردی را تجربه می کنند توصیه می شود کمک های اولیه، مواد غذایی انرژی زا، کفش های کوه نوردی مناسب و مقاوم، یک تیشرت اضافی، آب آشامیدنی و چراغ یا مشعل همراه بیاورید تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده نمایید. ناگفته نماند که نباید گیاهان و حیوانات وحشی را از بین ببرید و یا سنگ ها و درختان را علامت گذاری نمایید.

پس از یک پیاده روی خسته کننده و در عین حال لذت بخش سرگرم کننده، می توانید از مجاورت یک مجسمه بزرگ میمون که در بالای تپه در مجاورت یک پل معلق در دسترس است، به معبد بروگا ساک داتو بروید که واقعاً زیبا و بزرگ است. این یکی دیگر از نقاط محبوب در تور لحظه آخری مالزی است، زیرا دارای منظره غروب خورشید زیبا و همچنین تاریخچه ای از خدایان محلی است. در اطراف بناهای اصلی، معابد زیبای کوچک تری نیز وجود دارند. بعد از بازدید از تپه های بروگا، می توانید در Broga Town که به دلیل غذاهای محلی خوشمزه و همچنین ماهی های تازه آن معروف است متوقف شوید و خستگی در کنید.

منبع: توریاب

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!