دودُل ( Dodol ) تافی سنتی مالزی

توریست مالزی – تافی های شیرین معرف به دودُل ( Dodol ) را امتحان کنید. این تافی ها شیرین هستند و در اصل رنگ قهوه ای دارند اما در...
توریست مالزی – تافی های شیرین معرف به دودُل ( Dodol ) را امتحان کنید. این تافی ها شیرین هستند و در اصل رنگ قهوه ای دارند اما در سال های اخیر به رنگ ها و طعم های گوناگون تولید می شوند.

این شیرینی خوشمزه عطر و طعم عجیبی دارد که امتحان کردن آن تجربه ی بسیار جالبی است. این تافی های خوشمزه در بسته بندی هایی با اندازه های گوناگون در بیشتر فروشگاه های این کشور به فروش می رسند.

دودُل از مخلوطی از شکر قهوه ای و شیر نارگیل و آرد برنج تهیه شده و چسبنده، ضخیم و شیرین است. معمولا در آسیای جنوب شرقی و جنوب آسیا یافت می شود. این شیرینی در اندونزی، مالزی، سنگاپور، برونئی، فیلیپین، جنوب هند، سریلانکا، تایلند و برمه محبوب است،

در کشورهای که اکثریت مسلمان هستند مانند اندونزی و مالزی، دودل معمولا در فستیوال ها مانند عید فطر و عید قربان به کودکان هدیه داده می شود. در اندونزی، دودُل دوریان محبوب است. دودُلی که با نارگیل درست شده و به رنگ قهوه ای تیره است و نوع سنتی این شیرینی است طعمی بهتر از انواع دیگر آن دارد.

دودُل وارد بازار خاورمیانه، از جمله ایران شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!