صلیب سرخ جهانی: کرونا در آسیا دستاویزی برای تبعیض علیه مهاجران و کارگران خارجی است

توریست مالزی – فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه ۱۷ سپتامبر هشدار داد که شیوع ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید۱۹ دستاویزی برای تبعیض...
توریست مالزی – فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه ۱۷ سپتامبر هشدار داد که شیوع ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید۱۹ دستاویزی برای تبعیض و نابرابری در جوامع آسیب پذیر آسیا خصوصا علیه مهاجران و خارجی‌ها است.

به گزارش یورونیوز، این نهاد بشردوستانه پس از طرح پرسش‌هایی در این خصوص از حدود ۵ هزار تن از ساکنان اندونزی، مالزی، میانمار و پاکستان دریافته است که تقریبا نیمی از افراد مورد سوال واقع شده گروه خاصی را به عنوان متهم اصلی انتشار ویروس در کشورشان متهم می‌کنند؛ بسیاری از آنها به صراحت انگشت اتهام را به سوی مردم چین، مهاجران و خارجی‌ها نشانه می‌روند.

دکتر ویویان فلاک، یکی از محققان و هماهنگ کننده فعالیت‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در آسیا و اقیانوسیه در این زمینه به رویترز گفته است: «این نکته بسیار نگران کننده است زیرا مهاجران و کارگران خارجی‌ که هر دو از اقشار آسیب پذیر جوامع محسوب می‌شوند به دلیل عامل شیوع کووید۱۹ مورد سرزنش قرار می‌گیرند.»

وی گفت: «جدیت بیشتر بایستی بر مبارزه با شایعاتی باشد که با محرکه‌های قدرت و مسائل ساختاری نابرابری مرتبط هستند.»

بیش از نیمی از شهروندان اندونزی که در این پویش مورد سوال قرار گرفته‌اند «خارجی‌ها و قانون شکن ها» را مقصر اصلی شیوع و همه‌گیری ویروس می‌دانند در حالی که در میانمار، گروه هایی که مسئول اصلی ایجاد بحران سلامت ناشی از کرونا شناخته می‌شوند بیشتر چینی ها و سایر افراد خارجی هستند.

بر اساس نتیجه تحقیقات یاد شده، در مالزی دو سوم از سوال شوندگان «گروه خاصی» را مقصر می دانند که اغلب برای نام بردن از آنها از مهاجران، گردشگران خارجی و «مهاجران غیرقانونی» یاد می‌کنند.

بیشتر افرادی که در پاکستان در این نظرسنجی مورد سوال واقع شدند کنترل ناکافی دولت در مرزهای ایران را به عنوان یکی از دلایل اصلی شیوع ویروس در کشورشان قلمداد کرده و معتقدند که بازگشت برخی شهروندان این کشور از سفر به ایران یا چین نیز در این زمینه نقش موثری داشته است.

در نتیجه این تحقیق آمده است که افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در این چهار کشور به میزان کم‌تری از دیگر اقشار گروهی خاص را مسئول اصلی همه‌گیری ویروس کرونا می دانند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!