ضد و نقیض‌گویی مقامات ایران در مورد ارسال پهپاد به روسیه

توریست مالزی – وزیر خارجه ایران اتهام ارسال پهپاد به روسیه برای کاربرد در جنگ اوکراین را تکذیب کرده و نماینده ایران در سازمان ملل درخواست کشورهای غربی برای...
توریست مالزی – وزیر خارجه ایران اتهام ارسال پهپاد به روسیه برای کاربرد در جنگ اوکراین را تکذیب کرده و نماینده ایران در سازمان ملل درخواست کشورهای غربی برای رسیدگی سازمان ملل به این اتهام را غیرقانونی دانسته است.

پیشتر، نمایندگان آلمان، بریتانیا و فرانسه با استناد به گزارش‌های حاکی از استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به هدف‌های غیرنظامی در اوکراین، فروش این تسلیحات را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ناظر بر توافق اتمی با ایران – برجام – توصیف کرده و خواستار رسیدگی سازمان ملل به این اتهام شده بودند.

روز گذشته، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، گزارش‎‌های حاکی از ارسال پهپادهای ساخت این کشور به روسیه را «فضاسازی» توصیف کرد و گفت که اگرچه ایران و روسیه دارای همکاری های متنوع از جمله در زمینه‌های دفاعی هستند، اما ایران هیچ سلاحی به روسیه برای جنگ در اوکراین نداده است.
این در حالی است که علی مطهری، نماینده پیشین مجلس ایران، بکارگیری پهپادهای ایرانی توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین را تایید کرد و آن را نماد غلبه «میدان» بر «دیپلماسی» در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست.

مطهری چهارشنبه ۲۷ مهر در صفحه توییتر خود نوشت: «حضور پهپادهای ایرانی در حمله روسیه به اوکراین نشان می‌دهد که همچنان ⁧‫میدان‬⁩ بر ⁧‫دیپلماسی‬⁩ غلبه دارد. وزیر خارجه می‌گوید ما بی‌طرفیم و از آن طرف اوکراین خبر می‌دهد که افرادی در اثر حمله پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران کشته شده‌اند.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

دوازده − 11 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!