طنین “ایران، ایران “ در دانشگاه تکنولوژی مارا

دانشجویان ایرانی دانشگاه UiTM عنوان "غرفه برتر" جشنواره بین‌المللی این دانشگاه را از آن خود کردند.
در نخستین کارناوال بین‌المللی دانشگاه تکنولوژی مارا – UiTM- این دانشجویان ایرانی بودند که خوش درخشیدند و با برنامه های گوناگون فرهنگی، جایزه بهترین غرفه را به خود اختصاص دادند.

“رنگینک”، “شله زرد” ، “میرزاقاسمی”، شربت خیار و سکنجبین، خاتم و قلمکار، دیوان حافظ و دیگر نمادهای فرهنگی به همراه تصاویری از دیدنی های ایران؛ همه این ها را که با عطر مهمان نوازی ایرانی آمیخته کنی و کمی چاشنی موسیقی و رقص های محلی هم به آن بیافزایی، آنوقت معجونی می شود که دل هر بینده‌ای را می برد. آن هم در کشوری که اساس هر اتفاق فرهنگی و غیر فرهنگی آن بر خوراکی و موسیقی استوار است.

در نخستین کارناوال بین‌المللی دانشگاه مارا – UiTM – که در روز پنجم دسامبر ۲۰۱۵ در شعبه اصلی این دانشگاه در شهر شاه عالم برگزار شد، این غرفه ایران بود که از ابتدا نظر مسوولان دانشگاه، بازدیدکنندگان و دانشجویان دیگر کشورها را جلب کرد و تا آخرین لحظه به عنوان جذاب‌ترین و فعال ترین غرفه در میان نمایندگان دانشجویان از بیش از ۲۲ کشور دیگر باقی ماند و در پایان جایزه بهترین غرفه این کارناوال را از آن خود کرد.

دانشگاه تکنولوژی مارا UiTM، با ۱۷۵ هزار و ۲۰۰ دانشجو بزرگترین دانشگاه مالزی از جهت وسعت و تعداد دانشجوست هرچند که بنابر سیاست دانشگاه، تعداد دانشجویان خارجی آن در خوش‌بینانه‌ترین حالت به بیش از هزار دانشجو نمی رسد. دانشجویان ایرانی همواره یکی از بزرگترین گروه‌های دانشجویان خارجی این دانشگاه ‌ و پای ثابت فعالیت‌های علمی فرهنگی بوده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!