مترو سواری بدون شلوار در اروپا

توریست مالزی – «مترو سواری بدون شلوار» رویدادی جهانی است که در آن هر سال مسافران مترو یک روز زمستانی را بدون شلوار وارد مترو شهرهای بزرگ می شوند....

توریست مالزی – «مترو سواری بدون شلوار» رویدادی جهانی است که در آن هر سال مسافران مترو یک روز زمستانی را بدون شلوار وارد مترو شهرهای بزرگ می شوند.







به گزارش یورونیوز، مردم اروپا در شهرهای مختلف برای هفدهمین بار بدون شلوار سوار مترو شدند. «مترو سواری بدون شلوار» رویدادی جهانی است که در آن هر سال مسافران مترو یک روز زمستانی، بدون شلوار وارد مترو شهرهای بزرگ می شوند. صدها اروپایی در این روز بدون شلوار در متروهای کپنهاگ، پراگ، لیسبون، لندن، زوریخ و برلین چرخه می زدند. «مترو سواری بدون شلوار» را اولین بار در سال ۲۰۰۲ یک گروه هنری و طنزپرداز در نیویورک به راه انداختند.


این گروه موسوم به «بداهه پردازی در هر کجا» را چارلی تاد در سال ۲۰۰۱ به وجود آورد. کار این گروه بیشتر خلق صحنه های جنجالی در امکان عمومی است. شعارشان این است: «اوضاع را به هم می ریزیم، معرکه می گیریم، جنجال به پا می کنیم.» اولین بار که این رویداد در نیویورک برگزار شد، فقط هفت نفر در آن شرکت کردند. به تدریج هر سال به تعداد شرکت کنندگان اضافه شد. بطوریکه در سال ۲۰۰۶ میلادی ۱۵۰ نفر از مردم شهر نیویورک بدون شلوار وارد متروهای شهر شدند. پس از گذشته شانزده سال از اولین دوره «مترو سواری بدون شلوار»، در بیش از ۶۰ شهر در سراسر جهان مردم یک روز یکشنبه در ماه ژانویه، بدون شلوار وارد مترو می شوند.

گروه «بداهه پردازی در همه جا» می گوید که این رخداد با هدف خاصی جز این برگزار نمی شود که باعث خنده یا لبخند دیگران شود. صحنه های مشابه در برلین هم دیده شد وسازماندهندگان محلی  گفتند حدود ۷۰ نفر در این واقعه شرکت کردند که اغلب با واکنش مثبت مسافران دیگر روبرو شدند.






اما در حالیکه در برخی شهرهای اروپا میزان شرکت قابل ملاحظه بود در شهرهای دیگری این رخداد آرامتر برگزار شد. در زوریخ سوئیس به گفته سازمان دهندگان محلی فقط ۱۱ نفر به این حرکت پیوستند که هفت نفرشان اهل زوریخ بودند، سه نفر از آلمان و یک نفر هم از اوکراین آمده بودند. آنها می گویند: «بعضی ها جویای حالمان شدند و بعضی ها هم به ما گفتند که بیرون آمدن در این هوای سرد بدون شلوار، خیلی شجاعت می خواهد. اما در کل خیلی به ما خوش گذشت.»









پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!