مصرف آجیل برای سلامتی و مبازه با چاقی

توریست مالزی – خوردن آجیل روزانه ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال چاقی و ابتلا به بیماریهای مرتبط با آن دارد. این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد در ایالات...
توریست مالزی – خوردن آجیل روزانه ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال چاقی و ابتلا به بیماریهای مرتبط با آن دارد. این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد در ایالات متحده انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه هاروارد طی تحقیقاتی به مطالعه تاثیر مصرف آجیل بر روی کاهش خطر چاقی پرداختند، در این تحقیق ۵۱۵۲۹ مرد ۴۰ تا ۷۵ ساله که در بخش بهداشت و سلامت مشغول به کار هستند و ۲۳۸ ۳۸۶ پرستار ۲۴-۴۴ ساله شرکت کردند. سلامت داوطلبان به مدت ۲۰ سال کنترل شد. شرکت کنندگان هر چهار سال یک بار وزن و دفعات خوردن یک وعده آجیل (۲۸ گرم) را در سال قبل گزارش کردند. همچنین در این تحقیقات سطح تمرینات هفتگی از جمله پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا نیز ارزیابی شد.
معلوم شد که استفاده مکرر از آجیل از هر نوع با کاهش وزن همراه است. بنابراین، یک نیمه وعده اضافی، خطر افزایش وزن را به اندازه دو کیلوگرم در طی چهار سال کاهش می دهد. مقدار مشابهی از گردو، ۱۵ درصد خطر ابتلا به چاقی را کاهش می دهد.
دانشمندان خاطرنشان کردند که این مطالعه مشاهده ای بوده، به این معنی که قادر به شناسایی دقیق علت و معلول نیست. با این حال، داده های مشاهدات دیگر را تأیید می کند. اعتقاد بر این است که آجیل به اتلاف زیاد انرژی در هنگام جویدن کمک می کند و فیبر بالای آن باعث احساس سیری طولانی تر می شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!