معرفی ۵ مکمل لاغری که هیچ تاثیری بر انسان ندارند

توریست مالزی – هر روز بر معرفی انواع مکمل لاغری افزوده می شود، اما در این بین مکمل هایی هستند که هیچ تاثیری بر لاغری مصرف کننده ندارند. در...
توریست مالزی – هر روز بر معرفی انواع مکمل لاغری افزوده می شود، اما در این بین مکمل هایی هستند که هیچ تاثیری بر لاغری مصرف کننده ندارند. در این مطلب به ۵ مورد از مهمترین آنها اشاره می شود.

به گزارش گجت نیوز، استقبال از مکمل لاغری در اوج خود است، اما در این بین هستند مکمل هایی که با خرید آنها فقط پول خود را هدر می دهید. در واقع آنها هیچ تاثیری بر بدن شما ندارند. در این مطلب ۵ مورد از مکمل لاغری بی تاثیر معرفی می شوند.

مکمل لاغری کیتون‌های تمشک
قرص های کیتونی تمشک به عنوان مکمل لاغری به فروش می رسند. این قرص ها حاوی ترکیب شیمیایی هستند که در تمشک قرمز وجود دارند و به تمشک بو و طعم می دهند. این ترکیب شیمیایی را می توان در آزمایشگاه نیز تولید کرد. تصور می شود که با استفاده از آن حجم چربی بدن کاهش یابد. اما تحقیقات بر روی این مکمل نشان داد که مصرف روزانه ۲۰۰ میلی‌گرم از کیتون های تمشک هیچ تاثیری بر روند لاغری ندارد. حتی این احتمال هم وجود دارد که دارای تاثیرات جانبی منفی بر روی تولید مثل و یا قلب باشد، به همین دلیل بهتر است پول خود را صرف مواد غذایی مانند هلو، انگور، سیب و یا توت تازه نمایید که حاوی این کیتون ها در شکل طبیعی خود هستند.

پودر چای سبز ماچا
چای سبز ماچا در واقع از برگ Camellia sinensis یا برگ بوته چای بدست می آید. این برگ را برای چند هفته در سایه نگهداری می کنند و میزان کافیین و تیانین موجود در آن فشرده می شود. تاکنون هیچ تحقیقی که ادعا داشته باشد این پودر بر روی لاغری تاثیر دارد مشاهده نشده است.

مکمل های گارسینیا کامبوجیا
گارسینیا کامبوجیا یک میوه استوایی است که حاوی مقادیر بالایی اسید «هایدروکسی سیتریک» است. اعتقاد بر آن است که این اسید می تواند به لاغری انسان کمک کند. در واقع تصور می شود این اسید روند چربی سازی را مختل کرده و متابولیسم چربی و افزایش حجم چربی را دچار اختلال نماید. تحقیقات اخیر نشان داد افرادی که از این مکمل لاغری استفاده می کنند شاهد هیچ گونه کاهش وزن و یا کاهش حجم چربی در بدن خود نیستند.

مکمل لاغری کافیین
تصور می شود کافیین می تواند نرخ متابولیک را افزایش دهد و لذا به لاغری مصرف کننده منجر شود. اینکه با افزایش کافیین نرخ متابولیک افزایش می یابد امری منطقی و علمی است اما این تغییر کوتاه مدت است و تاثیری بر لاغری ندارد. تحقیقات نشان داد که حتی مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم کافیین در سه نوبت روزانه هم نمی تواند تاثیری بر لاغری داشته باشد. این در حالی است که تاثیرات جانبی کافیین مانند کم خوابی، سرگیجه و موارد دیگر می تواند زندگی فرد را مختل کند. کافیین فقط می تواند نرخ متابولیک را در کوتاه مدت افزایش دهد و تاثیری بر کاهش وزن نخواهد داشت.

آب قلیایی
در دنیای تغذیه آب قلیایی به نام آب آلکالاین معروف است. آب قلیایی از یونیزاسیون آب با هدف جداسازی عناصر مفید از آن به دست می‌آید. در واقع یونیزاسیون فرایندی است که در آن عناصر مغذی ضروری مانند کلسیم و منیزیم در آب حفظ و عناصر سمی و ناسالم که در قسمت اسیدی آب است حذف می‌شوند. بدین سان آب قلیایی می‌شود. دستگاه‌های یونیزه کننده دو کار را همزمان انجام می‌دهند؛ یکی فیلتراسیون آب که در واقع وظیفه‌ حذف آلودگی‌های آب را بر عهده دارد و دیگری یونیزاسیون آب است که در واقع توسط الکترودها به روش الکترولیز انجام خواهد شد.

البته ما شاهد وجود محصولات دیگری بمانند پودرهای قلیایی و حتی رژیم های غذایی قلیایی نیز هستیم. تصور بر آن است که با مصرف آب قلیایی بتوان pH اسید بدن را پایین آورد. در واقع pH اسیدی بدن فاکتوری است که با آزمایش ادرار و یا بزاق می توان آن را برآورد کرد. با مصرف برخی مواد غذایی مانند میوه و سبزی می توان آن را قلیایی نمود و اما مصرف گوشت می تواند قلیایی بودن آن را کاهش دهد. اگر pH قلیایی در بدن بالا رود برخی تصور می کند انی روند به لاغری منتهی می شود. پژوهش های به عمل آمده هیچ یک نتوانستند با قاطعیت تاثیر مکمل لاغری آب قلیایی و یا پودر قلیایی را بر بدن و کاهش وزن آن تایید کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!