نسل هزاره شغل‌هایی برای جهان پساکرونا خلق می‌کند

توریست مالزی – در سنگاپور، استارت‌آپ‌های مواد غذایی به‌سرعت رشد کرده‌اند. صنایع خرده‌فروشی و فناوری در تلاش هستند تا به محیط در حال تغییر پاسخ دهند. پاندمی شیوع کرونا...
توریست مالزی – در سنگاپور، استارت‌آپ‌های مواد غذایی به‌سرعت رشد کرده‌اند. صنایع خرده‌فروشی و فناوری در تلاش هستند تا به محیط در حال تغییر پاسخ دهند.

پاندمی شیوع کرونا بیشتر جنبه‌های زندگی روزمره را نابود کرده و از طرفی هم کسب‌وکارهایی پیرامون آن ساخته‌شده است. درواقع از دل هر بحران، فرصت‌هایی ایجاد می‌شود. برای برخی از کارآفرینان جوان، همه‌گیری کرونا، نشانه‌های رشد برای آینده را نمایان کرده است. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به تغییراتی که نسل هزاره با استارت‌آپ‌های خود قرار است جهان بعد از کرونا را شکل دهند، پرداخته است.

سی‌ان‌بی‌سی از دو کارآفرین نسل هزاره سؤال کرده است که چگونه آنها خواسته‌های جدید مصرف‌کننده را پاسخ خواهند داد و جهان پساکرونا چه شکلی خواهد بود.

یافتن نشانه‌های رشد از دل بحران
وقتی‌که ویروس کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ ظهور کرد، کشاورزی یکی از صنایعی بود که اولین ضربه را خورد. قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خالی شدند چراکه مردم از کمبود مواد غذایی و بسته شدن مرزها و اختلالات زنجیره تأمین ترس داشتند. حتی قبل از همه‌گیری، بن سوان، از استارت‌آپ فناوری کشاورزی Sustenir در تلاش بود تا منابع غذایی قابل‌اطمینان‌تری پیدا کند.

مؤسس و مدیرعامل ۳۹ ساله این استارت‌آپ می‌گوید: چشم‌انداز Sustenir این است که آینده انعطاف‌پذیرتری ایجاد کند. او مزرعه شهری عمودی دارد که محصولات غیربومی را قادر می‌سازد در محیط‌های کنترل‌شده و داخلی رشد کنند. این مهندس سابق استرالیایی برای رفع کمبود زمین و مشکلات کمبود غذا در سال ۲۰۱۳ این تجارت را در سنگاپور راه‌اندازی کرد. سوان می‌گوید: امسال این بیماری همه‌گیری توجه‌های بیشتری را به این مسئله معطوف کرده است.

به گفته سوان، مردم نسبت به این کشاورزی آگاه‌تر شده‌اند. در همین حال، بسته بودن مرزها باعث شده است که دسترسی به برخی از مواد غذایی به‌سختی دریافت می‌شود. حالا تمرکز بر این است که چگونه بهره‌وری را بالا ببریم. امروز کمتر از ۱۰ درصد از مواد غذایی سنگاپور در داخل این کشور تولید می‌شود، چراکه زمین در این کشور کم است، درواقع مساحت سنگاپور از شهر نیویورک هم کوچک‌تر است.

دولت سنگاپور امیدوار است که تا سال ۲۰۳۰ با استفاده از زمین و فناوری بهتر، این رقم را به ۳۰ درصد برساند و همچنین بتواند بیش از ۲۱۵ میلیون دلار در این استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کند. این کارآفرین خوش‌بین است که می‌تواند به شرکت و کشور خودش به‌عنوان یک مبتکر پیشرو کمک کند. سوان می‌گوید شاید حتی یک روز بتواند برخی از محصولات را به کشورهای همسایه صادر کند.

خرید آسان‌تر
همان‌طور که ویروس کرونا نیازهای کشاورزی را تغییر داده است، عادات خرید هم‌تغییر کرده است. قرنطینه سرتاسری کشور و ضربه اقتصادی باعث شد تا مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان نسبت به هزینه‌های خود، آگاهی بیشتری داشته باشند.

هنری چان برای این ماجرا پلت فرم بازپرداخت ShopBack را توصیه می‌کند. این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و به این شکل عمل می‌کند که در ازای خریدهای انجام‌شده از طریق برنامه خود، درصدی از پول را به کاربران بازمی‌گرداند. همین پلت‌فرم ۱۱۵ میلیون دلار به بیش از ۲۰ میلیون کاربر آسیا و اقیانوسیه بازگرداند.

به گفته چان، همه‌گیری کرونا عادت‌های خرید مصرف‌کننده را تغییر داده است. این ماجرا باعث شد تا خرده‌فروشان وادار شوند برای جبران کاهش فروش فیزیکی ازدست‌رفته، خود را به این سیستم‌عامل معرفی کردند. از ماه آوریل تا ژوئن ShopBack پانصد خرده‌فروش به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!