نصیحت پیرترین نخست‌وزیر جهان به جوان‌ترین همتای خود

توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی به ” سانا مارین “جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان که به تازگی در فنلاند براین مسند تکیه زده است، توصیه کرد که از افراد...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی به ” سانا مارین “جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان که به تازگی در فنلاند براین مسند تکیه زده است، توصیه کرد که از افراد سالمند و دنیادیده کسب تجربه کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از کوالالامپور، ماهاتیر ۹۴ ساله که پیرترین نخست وزیر جهان است، خطاب به مارین نخست وزیر ۳۴ ساله فنلاند افزود: اگرچه ایده آل گرایی جوانان را باور داریم، ‌ مهم است که آنها تجربه افراد سالمند را مورد توجه قرار دهند، آن وقت تلفیقی از هر دو وجود خواهد داشت، که امر خوبی است.

پارلمان فنلاند صلاحیت مارین را برای نخست وزیری تایید کرد. ‌ از مجموع ۲۰۰ عضو پارلمان فنلاند، ۹۹ نفر به وی رای موافق و ۷۰ نفر رای مخالف دادند. ۳۰ نماینده نیز غایب این جلسه بودند. مارین که پیش‌تر نماینده مجلس بود، در جریان انتخابات شواری شهر تمپره نامش بر سر زبانها افتاد و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی رییس این شورا بود.

نخست وزیر جدید فنلاند مدرک کارشناسی ارشد علوم اداری را از دانشگاه تمپره گرفت و یک فرزند خردسال دارد. او که ۲۳ سال از سلف خود جوانتر است، پیش تر گفته بود که اگر نامزدی نخست وزیری به وی پیشنهاد شود، از پذیرش آن ابایی نخواهد داشت. حزب سوسیال دموکرات فنلاند پس از استعفای آنتی رینه، مارین را برای جایگزینی وی انتخاب کرد.

پس از چراغ سبز پارلمان به نخست وزیری مارین، رییس جمهوری فنلاند کابینه ائتلافی وی متشکل از پنج حزب و با حضور ۱۲ وزیر زن و ۷ وزیر مرد را معرفی می کند.

ماهاتیر ابتدا از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ به مدت ۲۲ سال نخست وزیر مالزی بود. و اکنون دومین دوره نخست وزیری خود را می گذراند. اما او متعهد شده است که قدرت را به انور ابراهیم واگذار کند. وی تاکید کرده که تا زمان برگزاری اجلاس ‌سازمان همکاری اقتصادی آسیا – پاسیفیک (آپک) که مالزی میزبانی آن را در ماه نوامبر سال آینده میلادی برعهده دارد، ‌ در راس قدرت باقی می ماند اما پس از آن آماده خداحافظی با نخست وزیری است.

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!