نگاهی به وضعیت «اینترنت اشیاء» در سال ۲۰۱۹

توریست مالزی – اینترنت اشیاء جزو موارد کلیدی در زندگی انسان امروزی است. درواقع بسیاری از محصولات تکنولوژیک دنیای امروز به نوعی زیرمجموعه ای از اینترنت اشیاء هستند. اما...
توریست مالزی – اینترنت اشیاء جزو موارد کلیدی در زندگی انسان امروزی است. درواقع بسیاری از محصولات تکنولوژیک دنیای امروز به نوعی زیرمجموعه ای از اینترنت اشیاء هستند. اما آیا اینترنت اشیاء در سال ۲۰۱۹ نیز موفق و پراقبال خواهد بود؟
به گزارش انتخاب، ناگفته پیداست که در سال ۲۰۱۹ نیز قطعا شاهد حملات سایبری و نفوذ هکرها به زیرساخت های مختلف تکنولوژیک خواهیم بود. بخشی از این حملات به موضوع پیاده سازی شهرهای هوشمند مرتبط می شود. شهرهای هوشمند اغلب با اجرهایی از جنس اینترنت اشیاء ساخته می شوند و بنابراین موضوع اینترنت اشیاء نیز در این میان اهمیت بسزایی دارد.
اگر نمی دانید که اینترنت اشیاء چیست شاید لازم باشد به این تعریف نگاه کنید که : به بسیاری از چیزها شامل اشیاء و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند اینترنت اشیاء می گویند. اینترنت اشیاء به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاکمان؛ این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در برمی‌گیرد.
برخی پیش بینی های مرتبط با اینترنت اشیاء حکایت از این موارد دارند:
_ ارائه خدمات تلفنی در بازار اینترنت اشیاء روندی کند خواهد داشت. درواقع بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز اینترنت اشیاء در سیستم های مخابراتی در سال ۲۰۱۹ کند پیگیری خواهد شد و حتی توسعه خانه های هوشمند نیز آنچنان که انتظار می رود موفقیت آمیز نخواهد بود.
_ پیشبینی می شود در سال ۲۰۱۹ فروشندگان با موفقیت بیشتری مصرف کنندگان را به پرداخت هزینه های مداوم برای اینترنت اشیاء متقاعد کنند.
_ در سال ۲۰۱۹ حرفه هایی مثل سازمان های خدمات عمومی، بیمه و شرکت های مواد غذایی در حوزه اینترنت اشیاء موفق تر از سایرین خواهند بود
_ مجرمان سایبری در پیاده سازی اهداف سایبری خود در شهرهای هوشمند بسیار پر تلاش تر خواهند بود و ممکن است امسال شاهد اتفاقات پرشماری در حوزه حملات سایبری باشیم
_ احتمال همکاری های بین المللی در حوزه اینترنت اشیاء در سال ۲۰۱۹ چندین برابر خواهد شد

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!