هشدار به بانوان: مراقب عوارض قرص آهن باشید

توریست مالزی – بسیاری از بانوان تحت نظارت پزشک متخصص و برای تامین ذخایر آهن بدن خود در طول ماه اقدام به مصرف قرص های آهن می کنند. اما...
توریست مالزی – بسیاری از بانوان تحت نظارت پزشک متخصص و برای تامین ذخایر آهن بدن خود در طول ماه اقدام به مصرف قرص های آهن می کنند. اما مصرف این نوع داروها باید مراقب کارکرد بدن خود باشید.
به گزارش انتخاب، این موضوعی بسیار رایج است که بانوان دچار کم خونی از مکمل های آهن استفاده کنند، با این وجود مصرف مکمل های آهن گاهی با عوارضی رو به رو است.
یکی از رایج ترین مشکلات مکمل های آهن در بدو دوران استفاده، بروز یبوست شدید است. اما برخی دیگر نیز علائمی مثل سر درد، تهوع و ناراحتی معده را نشان می دهند. دقت کنید که اگر با مصرف مکمل اهن علائم یبوست شدید داشتید باید هر چه سریعتر از داروهای ملین استفاده کنید، چرا که ادامه دار شدن یبوست می تواند عوارضی سخت و سنگین برای بدنتان داشته باشد.
بروز حالت سرگیجه و التهابات پوستی نیز از علائی است که برخی نشان می دهند و توصیه می شود در این شرایط از مکمل هایی مثل مکمل ویتامین c همزمان با آهن استفاده شود.
سعی کنید در هنگام خرید داروی آهن به تاریخ مصرف و شرایط نگهداری آن دقت کنید، بیشتر مرکبات بخورید و کمتر سراغ کلسم بروید .
یک توصیه مهم دیگر این است که هرگز بدون نظر پزشک مکمل مصرف نکنید، بلکه با مشورت و طبق صلاحدید پزشک این مکمل ها را استفاده کنید.

چندین راه دیگر برای جلوگیری از عوارض جانبی مکمل های آهن وجود دارد:
۱. یک لیوان آب پرتقال را با قرص بنوشید، که ویتامین c موجود در آب پرتقال جذب آهن را افزایش میدهد.
۲. هر داروی دیگری، حداقل دو ساعت قبل از قرص آهن مصرف شود. داروها ممکن است باعث کاهش جذب قرص آهن شوند.
۳. هنگام مصرف مکمل های آهن از مصرف کلسیم اجتناب کنید.
۴. قرص ها را در جای خنک نگه دارید. ترجیحاً در کابینت آشپزخانه به جای حمام یا هر جای دیگری.
۵. یاد داشته باشید که مکمل آهن برای طولانی مدت باید استفاده شود. تا شش ماه پس از شروع درمان مجبورید مکمل های آهن را برای بهبودی از کم خونی ادامه دهید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!