پیش بینی گرمای فاجعه بار بر کره زمین

توریست مالزی – تا سال ۲۰۵۰، دمای هوا در کشورهای گرمسیر برای فقیرانی که قادر به خرید سیستم سرمایشی تهویه مطبوع نیستند، خطر مرگ را به همراه دارد. به...
توریست مالزی – تا سال ۲۰۵۰، دمای هوا در کشورهای گرمسیر برای فقیرانی که قادر به خرید سیستم سرمایشی تهویه مطبوع نیستند، خطر مرگ را به همراه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق برآوردهای یک گروه بین المللی از دانشمندان ، حداکثر یک سوم از افرادی که روی کره زمین زندگی می کنند بر اثر گرمای آینده می توانند از گرما رنج ببرند. علت وضعیت فاجعه بار آتی تغییرات آب و هوایی به دلیل ادامه انتشار دی اکسید کربن خواهد بود. یافته های این محققان در ژورنال Proceedings of the National Academy of Science منتشر شده است.

میانگین دمای سالانه ۱۱-۱۵ درجه سانتیگراد ممکن است در برخی سالها افزایش پیدا می کند. بشریت برای هزاره ها در منطقه کوچکی از کره زمین زندگی می کرده است ، در حالی که توسعه فن آوری اجازه گسترش زیستگاه و فراتر از طاقچه دما را نداده است. طی ۵۰ سال آینده ، موقعیت جغرافیایی این طاقچه بیش از شش هزار سال تغییر خواهد کرد.

محققان پیش بینی می کنند در صورت تحقق وخیم ترین سناریوی تغییر اوضاع ، تقریباً یک سوم از جمعیت جهان دمای سالانه بالاتر از ۲۹ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند ، که در حال حاضر مشخصه تنها ۰.۸ درصد از سطح سیاره است. بیشتر این منطقه توسط کویر صحرا اشغال شده است. این موضوع که بخش بزرگی از جمعیت در مناطق گرم فوق ، فقیر هستند ، که ظرفیت تطبیقی ​​آنها با درجه حرارت بالا و خرید سیستم های سرمایشی را ندارند، بسیار خطرناک است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!