چگونه در مالزی خود راسرگرم کنیم

چگونه در مالزی خود راسرگرم کنیم توریست مالزی – در بهشت‌ استوایی و گرمسیری مالزی می‌توانید از آسمان آفتابی، سواحل شنی و نسیم ملایم دریا لذت ببرید. آب و...
چگونه در مالزی خود راسرگرم کنیم

توریست مالزی – در بهشت‌ استوایی و گرمسیری مالزی می‌توانید از آسمان آفتابی، سواحل شنی و نسیم ملایم دریا لذت ببرید.

آب و هوای گرمسیری
مالزی مثل کشورهای ژاپن، کره جنوبی یا تایوان، چهار فصل متمایز ندارد. در تمام طول سال در مالزی آب و هوای گرمسیری حاکم است، آسمان آفتابی است و رطوبت و بارش باران هم وجود دارد. مسافران گرمای مالزی را دوست دارند به خصوص اگر از سرما و برف محل زندگی خود فرار کرده باشند. آن‌ها معمولا اهمیتی به عرق کردن در گرما نمی‌دهند و از آفتاب گرفتن در آب و هوای دوست داشتنی مالزی لذت می‌برند. فصل شلوغ گردشگری در مالزی بین ماه‌های دسامبر و ژانویه است.

عدم نگرانی در مورد همراه بردن لباس‌های سنگین
در مالزی لازم نیست چند لایه لباس‌های سنگین و ضخیم بپوشید تا گرم بمانید. آب و هوای مالزی گرم و مرطوب است به همین دلیل می‌توانید لباس‌های نازک و سبک و راحت بپوشید. تی‌شرت و تاپ محبوب خود را بردارید و عینک آفتابی را هم فراموش نکنید. کرم ضدآفتاب بزنید و از تفریحات فضای باز لذت ببرید. اگر قصد دارید به سواحل یا استخرها سر بزنید لباس شنای خود را فراموش نکنید. شب‌ها نیز نیازی به ژاکت ندارید چون نسیم بسیار ملایم و مطبوعی می‌وزد و سرد نیست.

استراحت و تفریح در جزیره‌ها
این جزیره‌ها با آب‌های آرام احاطه شده‌اند و هر روز، غروب آفتابی زیبا و چشم‌نواز دارند، مناظری نفس‌گیر که از دیدن آن لذت می‌برید.
در این جزیره‌ها می‌توانید از تفریحات مختلف ساحلی و استراحت در آب و هوای مطبوع ساحل لذت ببرید. در مالزی جزیره‌ها و سواحل متعددی وجود دارد که معمولا دست کم گرفته می‌شوند و خلوت و بکر هستند و می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. تنوع آن‌ها زیاد است و با توجه به اینکه جزیره آرام و بکر دوست دارید یا جزیره‌ای پر از شور و هیجان، می‌توانید مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

غواصی در صخره‌های مرجانی
مالزی یکی از ایده‌آل‌ترین مقصدهای دنیا برای لذت بردن از زیبایی خیره‌کننده صخره‌های مرجانی است. مالزی با وجود آب و هوای گرمسیری و دریاهای گرم، مقصد خوبی برای غواصی است و در این منطقه لازم نیست نگران سرمای کشنده آب دریا باشید و با خیال راحت می‌توانید در اعماق دریای لاجوردی غواصی کنید.
لباس‌های غواصی خود را بپوشید و وسایل غواصی را بردارید و با کمک یک راهنما با موجودات دریایی زیبا و مرجان‌های رنگارنگ دیدار کنید. از محبوب‌ترین مقصدهای غواصی در مالزی می‌توان به جزیره‌های پانگکور، پرهنتیان و سپاندان اشاره کرد. اگر غواصی بلد نیستید و عاشق این هستید که آن را یاد بگیرید و صخره‌های مرجانی را از نزدیک ببینید، در مالزی می‌توانید غواصی اسکوبا را یاد بگیرید و با کمک راهنمایان و مربیان حرفه‌ای، مدرک غواصی خود را دریافت کنید.

گشت و گذار در جنگل‌های بارانی
جنگل‌های بارانی زیبا و شگفت‌انگیز مالزی گردشگران را دعوت می‌کند تا از دیدن پوشش گیاهی و تنوع زیستی آن لذت ببرند. پیاده‌گردی در مسیرهای پیاده‌روی جنگل‌های بارانی یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های توریستی در مالزی است که فرصتی فراهم می‌کند تا از نزدیک با طبیعت مالزی آشنا شوید. در این ماجراجویی خود می‌توانید تعدادی از حیوانات بومی را ببینید. در بعضی از قسمت‌های جنگل‌های بارانی می‌توانید چادر بزنید و شب را زیر آسمان پرستاره سپری کنید.

آب‌تنی در نزدیکی آبشارها
بهترین راه برای اینکه در مالزی کمی خنک شوید و از گرما فرار کنید، آب تنی کردن در نزدیکی آبشارها است. رودخانه‌هایی که از میان جنگل‌های بارانی می‌گذرد در مسیر خود به آبشارهایی می‌رسد که در پایین آبشار، استخرهایی طبیعی ایجاد شده است. این آبشارهای زیبا و استخرهای طبیعی ارزش آن را دارد که پیاده‌گردی در جنگل‌های بارانی را تجربه کنید. در نزدیکی بیشتر این آبشارها می‌توانید شب را چادر بزنید و در دل طبیعت اقامت کنید. یا اینکه می‌توانید از ارتفاعات اطراف بالا بروید تا چشم‌انداز زیبایی از جنگل‌های بارانی و آبشار را تماشا کنید.

جست‌وجوی هیجان در غارهای مالزی
در غارهای سنگ آهکی مالزی می‌توانید خودتان را به چالش بکشید و شگفتی‌های غارها را کشف کنید. تورهای غارنوردی و رودگردی متعددی در مالزی ارائه می‌شود که شما را در این ماجراجویی و اکتشاف همراهی می‌کند. اگر در غارنوردی مبتدی هستید از غار گوا تمپورونگ در ایپوه شروع کنید. این غار سه تالار بزرگ دارد و فرم‌های صخره‌ای عجیب و جذابی داخل آن وجود دارد. اگر در غارنوردی در رده‌های پیشرفته‌تر قرار دارید و باتجربه هستید، از پارک ملی غارهای مولو دیدن کنید که دارای چند غار چالش‌برانگیز و جذاب است.

کسب تجربه در برنامه‌های داوطلبانه
در مالزی علاوه بر لذت بردن از نسیم‌های ملایم در آب و هوای آفتابی می‌توانید تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی در برنامه‌های داوطلبانه داشته باشید. این برنامه‌ها فرصتی عالی هستند برای اینکه فرهنگ متنوع مالزی را از نزدیک لمس کنید و یاد بگیرید از جمله هنر، غذا، زبان و سبک زندگی روزمره. در خلال این تجربه‌ها و برنامه‌ها می‌توانید بخش‌های مختلف مالزی را ببینید مثلا پنانگ، ملاکا، صباح و ساراواک.
فعالیت‌ها و برنامه‌های داوطلبانه متعدد و متنوعی وجود دارد که می‌توانید هر کدام را خواستید برای شرکت کردن انتخاب کنید. مثلا مراقبت کردن از حیوانات و گونه‌های متنوع حیات وحش مثل اورانگوتان‌ها، لاک‌پشت‌ها و خرس آفتاب مالایی یا فعالیت‌های مرتبط با حفظ محیط زیست در جزیره‌ها، اقیانوس‌ها و جنگل‌های بارانی.

جشن گرفتن کریسمس و سال نو به شیوه‌ای متفاوت
در مالزی می‌توانید تعطیلات آخر سال میلادی و کریسمس را به سبک مالزیایی جشن بگیرید. زیبایی خیره‌کننده درخت‌های بزرگ کریسمس را تحسین کنید و در مراکز خرید و بازارها تا جایی که می‌توانید خرید کنید. می‌توانید در نمایش‌ها و اجراهای زنده‌ای شرکت کنید که حال و هوای کریسمس را تداعی می‌کنند. غذای کریسمس را می‌توانید با خوراکی‌های لذیذ سنتی مالزی امتحان کنید؛ از جمله انواع کاری و ساتای که گوشت کباب شده روی زغال است. البته جشن‌های آغاز سال نو در مالزی تقریبا شیبه به جشن‌های سال نو در آمریکا و اروپا است. تماشای نمایش آتش‌بازی روی بام بدون اینکه نگران وزش بادهای سرد زمستانی باشید، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود.

امتحان کردن دسرهای لذیذ مالزیایی
در مالزی علاوه بر امتحان کردن غذاهای لذیذ و پرادویه محلی از جمله ناسی لماک و لاکسا، می‌توانید دسرهای لذیذ و شیرین و خنک را هم نوش جان کنید. یکی از دسرهایی که در روزهای آفتابی مالزی بسیار رایج و محبوب است دسری به نام چندولl است یا دسری به نام ais kacang که شامل یخ تراشیده است که همراه با تاپینگ مخصوص و شربت سرو می‌شود. با این دسرهای خنک می‌توانید روزهای گرم تعطیلات گرمسیری خود را خنک‌تر کنید.

لبخند دوستانه و مهمان‌نوازی اهالی مالزی
یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها در مالزی و کشف زیبایی‌های این سرزمین، این است که می‌توانید با اهالی این کشور ارتباط برقرار کنید. اهالی این کشور با لبخندهای گرم و مهمان‌نوازی خاص خود به مهمانان و گردشگران مالزی خوشامد ‌می‌گویند. آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که از سفرتان به این کشور دوست داشتنی، نهایت لذت را خواهید برد. با وجود اینکه بعضی از آن‌ها ممکن است زبان شما را بلد نباشند؛ ولی با لبخند، چند کلمه ساده و زبان بدن با شما ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها کاری می‌کنند که حس کنید در خانه هستید.

منبع: کجارو

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!