کاخ دادگستری ( Palace of Justice )

توریست مالزی – یکی از ساختمان های زیبا در پوتراجایا کاخ دادگستری است، دادگاه تجدید نظر و دادگاه فدرال مالزی دراین ساختمان واقع شده است که در سال ۲۰۰۳...
توریست مالزی – یکی از ساختمان های زیبا در پوتراجایا کاخ دادگستری است، دادگاه تجدید نظر و دادگاه فدرال مالزی دراین ساختمان واقع شده است که در سال ۲۰۰۳ از ساختمان Sultak Abdul Samad در کوالالامپور به پوتراجایا منتقل شد.

ساخت این بنا در سال ۲۰۰۰ شروع و در سال ۲۰۰۴ رسما افتتاح شد ، در معماری این ساختمان از معماری Palladian، معماری اسلامی، معماری نئوکلاسیک و معماری مراکشی الهام گرفته شده است.

معمار این ساختمان، aQidea Architect است، که معماری اداره نخست وزیری را هم بعهده داشت.این ساختمان دو دادگاه تجدید نظر و شش دادگاه فدرال دارد و مسیر قضات، شهود، عموم مردم و متهمان از محل پارکینگ جدا شده است. طراحی این ساختمان به گونه ای است که بتوان به صورت عملی “نظم” را شاهد بود. Ahmad Rozi Abd Wahab معمار ارشد این پروژه و مسئول اصلی طراحی و پیاده سازی مفهوم “نظم” بود.

طراحی کلاسیک این ساختمان که تحت تاثیر معماری اسلامی کلاسیک، ازجمله ساختمان تاج محل، فرهنگ مراکشی، و معماری کلاسیک غرب انجام شده است، به نمای ساختمان عمق بخشیده و معماری جذابی را به وجود آورده است. این مجموعه شامل یک ساختمان ۵ طبقه قضایی و یک ساختمان دوطبقه برای دادگاه ها و اتاق های اداری است.

اتاق ها دور تا دور تالار اصلی قرارگرفته اند و طراحی آن به گونه ای است که مراجعان دید خوبی از اتاق های طبقات بالا داشته باشند. کتابخانه در طبقه همکف است و اتاق های دادرسی دادگاه تجدید نظر و فدرال در طبقه اول. موقعیت اتاق های مختلف در هر طبقه به گونه ای طراحی شده که امنیت و حریم آن ها حفظ شود. جانمایی فضاها به گونه ای است که قضات بتوانند از پارکینگ مستقیم به اتاق های خود رفت و آمد کنند و مراجعان عمومی هم به سمت ورودی های محافظت شده هدایت می شوند.

کاخ دادگستری مالزی

کاخ دادگستری مالزی

کاخ دادگستری مالزی

کاخ دادگستری مالزی

کاخ دادگستری مالزی

کاخ دادگستری مالزی

کاخ دادگستری مالزی

کاخ دادگستری مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!