کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات!

در این مطلب می‌خواهم سبزیجاتی را به شما معرفی کنم که می‌توانید پس از یک‌بار استفاده آنها را روی کانتر آشپزخانه‌تان دوباره سبز کنید و از خوردن این گیاهان و سبزی و زیبایی‌شان( به صورت کاملا خانگی) لذت ببرید.
در این مطلب می‌خواهم سبزیجاتی را به شما معرفی کنم که می‌توانید پس از یک‌بار استفاده آنها را روی کانتر آشپزخانه‌تان دوباره سبز کنید و از خوردن این گیاهان و سبزی و زیبایی‌شان( به صورت کاملا خانگی) لذت ببرید.

کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات، پیاز و پیازچه
روش اول: در کمتر از پنج روز می‌توانید یک پیازچه کامل را از تکه‌ای از آن پرورش دهید. ریشه پیازچه که مقداری ساقه دارد را در یک لیوان کوچک آب قرار دهید. در عرض چند روز پیازچه‌های تازه خواهید داشت.

chidaneh-55975-regrowceleryandonionsinwater011
روش دوم: در بدنه یک قوطی پلاستیکی سوراخ‌هایی با فاصله دو سانتی‌متر ایجاد کرده و در آن خاک ریخته و دم پیازهایی که جوانه زده‌اند را از این سوراخ‌ها بیرون گذاشته و طبقه طبقه خاک و پیازها را تا بالا بچینید. از جوانه‌ها می‌توانید به عنوان پیازچه استفاده کنید یا بگذارید برای روز مبادا بزرگ شده و به پیاز تبدیل شوند.

310

روش سوم: ریشه دورانداختنی پیاز را در یک گلدان یا مستقیما در خاک بیرون بکارید تا مجددا رشد کند.

IMG_7612

کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات، کاهو
اگر یک انتهای کاهوی دست‌نخورده دارید، آن را در یک کاسه با مقدار کمی آب قرار داده و در جلوی یک پنجره بگذارید. در عرض حدود دو هفته برگ‌های جدید آن را خواهید دید و در سه تا چهار هفته به طور کامل رشد می‌کند.

day-6

کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات، سیر
وقتی سیر شروع به جوانه زدن و سبز شدن می‌کند، به جای دور انداختن این جوانه‌ها، می‌توانید آنها را در یک لیوان که مقدار کمی آب در آن است، قرار دهید و جوانه سیر پرورش دهید. جوانه‌ها عطر و طعمی بسیار خفیف‌تر از حبه‌های سیر دارند و برای سالاد و پاستا یک چاشنی عالی هستند.

garlic-shoots

کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات، نعناع
معمولا زمانی که سبزی می‌خرید نعناها با ریشه هستند.کافی است چند شاخه از آنها را در یک لیوان آب قرار دهید تا شروع به جوانه زدن و بزرگ شدن کنند. پس از مدت کوتاهی می‌توانید از عطر و طعم نعنای خانگی و از کاشت سبزی در آپارتمان لذت ببرید.

Herb_Garden_Mint

کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات، ریحان و گشنیز
این دو گیاه را می‌توانید به‌راحتی با استفاده از ساقه‌های‌شان دوباره سبز کنید. برای این کار ساقه‌های این گیاهان را در ظرف آبی قرار دهید تا ریشه بزنند. وقتی ریشه‌ها حدودا پنج سانتی‌متر شدند آنها را در خاک بکارید. در عرض چند هفته برگ‌های جدید جوانه می‌زنند و بعد از مدتی یک گیاه کامل خواهید داشت.

FMOI81TI85QP23L.MEDIUM

منبع”چیدمان”

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!