گوگل صنعت داروسازی جهان را متحول می کند؟

توریست مالزی – گروهی از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی گوگل نوعی روش جدید یافته اند که به واسطه آن می توان روند تولید داروهای جدید را تسریع کرد و...
توریست مالزی – گروهی از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی گوگل نوعی روش جدید یافته اند که به واسطه آن می توان روند تولید داروهای جدید را تسریع کرد و این یعنی کاهش احتمال مرگ و میر در جهان.
به گزارش انتخاب، گروهی از پژوهشگران گوگل در حوزه هوش مصنوعی موفق شده اند روشی پیدا کنند که امکان تولید داروهای جدید را تسریع می کند. به طور معمول تولید داروهای جدید حداقل ۱۲ سال طول می کشد و ۲ میلیارد دلار برای عرضه دارو به بازار هزینه لازم است، اما به نظر می رسد هوش مصنوعی می تواند این روند را تسریع کرده و با هزینه کمتری به ثمر برساند.
یکی از متخصصان کامپیوتر گوگل، وعده داده است که هوش مصنوعی داروهای حیاتی را سریعتر از انسان ها آزمون می کند. مارک دپریستو که سرپرست تیم پژوهشهای ژنتیکی درGoogle Brain است می گوید هوش مصنوعی می تواند از مغز انسان در حوزه داروسازی سریعتر فکر کند.
اگر این وعده غول فناوری درست باشد ، شاهد رونق در ابتکارات سلامت سیلیکون ولی خواهیم بود که می توانند به طور متوسط ​​۱۲ سال، تولیدات دارویی را سرعت بخشند و شرکت های داروسازی را در کاهش هزینه های تولید و فروش دارو یاری کنند.
امید این طرح ها بر این است که کامپیوترها بتوانند الگوهای ژنتیکی را تغییر دهند و جایگزین هایی را برای داروهایی که در حال حاضر وجود دارند، ارائه دهند. با این حال، الگوریتم ها به تنهایی نمی توانند همه روند داروسازی را یک تنه انجام دهند و نیاز به بررسی پیشینه دارو ها و مطالعات دارویی بشر نیز دارند.
دپریستو در این خصوص گفت: “تجزیه و تحلیلهای هوش مصنوعی شامل تکنیک های یادگیری عمیق است، اما در پایان روز، مشکل اساسی این مقیاس اندازه گیری است. ما تلاش می کنیم که اطلاعات ده ها هزار بیمار را بررسی کنیم و روشن است که ما میلیون ها داده نیاز داریم. ”
برخی از بزرگترین پشتیبانان گوگل، شرکت هایی مثل اپل، آمازون و علی بابای چین هستند. گفته شده است که بخش بهداشت و سلامت گوگل از داده های کوچک یاد می گیرد و خوش بینانه است که الگوریتم های هوش مصنوعی را می توان الگوریتم های مناسب برای شناسایی متاستازهای سرطان ها دانست. اما باید دید الگوهای هوش مصنوعی در داروسازی نیز موفق عمل می کنند یا خیر.




پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده − 11 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!