انگلیس ۴۲ کانتینر زباله از مالزی پس می‌گیرد

توریست مالزی – انگلیس ۴۲ کانتینر پر از زباله های پلاستیکی را که غیرقانونی به مالزی فرستاده شده بود، پس می‌گیرد. به گزارش تسنیم، مالزی سال گذشته اصلی ترین...
توریست مالزی – انگلیس ۴۲ کانتینر پر از زباله های پلاستیکی را که غیرقانونی به مالزی فرستاده شده بود، پس می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، مالزی سال گذشته اصلی ترین مقصد زباله های پلاستیکی پس از ممنوعیت واردات این ضایعات به چین بود. چین با اعلام این ممنوعیت جریان سالانه بیش از ۷ میلیون تن از این زباله ها را مختل کرد. صدها کانتینر ضایعات پلاستیکی در بنادر اطراف مالزی نگه داشته شده اند. این کانتینرها بدون مجوزهای لازم به این کشور رسیده اند.

وزارت محیط زیست مالزی و کمیسیون عالی انگلیس در بیانیه ای مشترک اعلام کردند ۴۲ کانتینری که انگلیس پس می‌گیرد، بین مارس ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۱۹ به بندر پنانگ رسیده بود. این کانتینرها مجوزهای لازم واردات را نداشتند بنابراین غیر قانونی محسوب می شوند.

ماه گذشته گزارش شد که بیش از ۳۰۰ کانتینر حامل زباله های پلاستیکی در بندر پنانگ نگه داشته شده است و برخی کشورها موافقت کردند ۲۰۰ کانتینر از این تعداد را بازگردانند. مالزی در اوایل سال جاری میلادی موکدا اعلام کرد زباله های پلاستیکی را به کشور مبدا بازمی‌گرداند و هزینه این حمل و نقل را از آنها می گیرد.

چندین کارخانه بازیافت که بسیاری از آنها بدون مجوز فعالیت می‌کنند، پس از ممنوعیت واردات این ضایعات توسط چین، به وجود آمدند. با شکایت مردم از آسیب های محیط زیستی ،مقامات مالزی بررسی‌های خود را آغاز کرده اند.

وزارت محیط زیست مالزی اعلام کرد بسیاری از زباله های پلاستیکی که وارد این کشور می شود پلاستیک های آلوده و کیفیت پایینی هستند که در کشورهای توسعه یافته تولید می شوند و قابل بازیافت نیستند در نتیجه باید سوزانده یا دفن شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!