محله هندی های مالزی

توریست مالزی – در شهر جذاب و پر رونق کوالالامپور کمی آن طرف تر از مرکز شهر و در بخش شمالی محله چینی ها به محله دیدنی هندی ها...
توریست مالزی – در شهر جذاب و پر رونق کوالالامپور کمی آن طرف تر از مرکز شهر و در بخش شمالی محله چینی ها به محله دیدنی هندی ها واقع در خیابان می رسیم. اگر از محله چینی ها دیدن کرده باشید، این خیابان را بسیار کوچکتر از خیابان پتالینگ که بخش مرکزی محله چینی هاست، خواهید یافت. این محله که امروزه در منطقه Brickfields قرار دارد، در سال ۲۰۰۹ بطور رسمی توسط نخست وزیر هند و مالزی نامگذاری شد و با وجود آنکه مدت زیادی نیست که از افتتاح آن می گذرد، در بین گردشگران تور مالزی شهرت زیادی پیدا کرده است. این محله را در همسایگی (Stesen Sentral) می یابید. Brickfields به معنای محوطه نگهداری آجر در اوایل قرن نوزدهم و پس از سیل و آتش سوزی عظیمی که در این کوالالامپور رخ داد، به محلی برای تولید آجر برای ساخت خانه های جدید تبدیل شد.
محله هندی ها یا هند کوچک برای علاقه مندانی که تا بحال به هند سفر نکرده اند، بسیار جذاب و دیدنی است. تمام آداب و رسوم و رفتارهای مردم ساکن این منطقه و نیز فروشگاه های آن با اجناس کاملا هندی شما را به سفری در سرزمین پهناور هندوستان خواهد برد. نکته جالبی که در خرید از این بازار متوجه خواهید شد، قیمت متغیر اجناس آن است. به نوعی که اگر یک جنس را در دو روز مختلف خریداری کنید، با قیمت های متفاوتی روبرو می شوید.
در بین همه این شلوغی ها، شیرینی پزی ها و رستورا ن های کوچک و بزرگ با انواع غذاهای تند هندی بیش از سایر غرفه ها توجه گردشگران را به خود جلب می کنند. عطر و بوی ادویه های مخصوص هندی سرتاسر خیابان ها را معطر نموده است. محله هندی ها با غذاهای متنوع و ارزان قیمت در کوالالامپور معروف است که حتما باید آن ها را امتحان کنید.
در میان بازار پر زرق و برق این محله پارچه های هندی و ساری های رنگارنگ و نیز جواهرات و بدلیجات هندی طرفداران زیادی دارند.
یکی از جذابیت های گردش در هند کوچک تماشای مراسم های مختلفی است که در این محله برپا می شود. انواع رقص های دیدنی هندی و موسیقی های مخصوص این سرزمین را می توانید در این محله ببینید و لذت ببرید.
معبد سری لانکا هندو، معبد سری کانداسوامی و معبد بودایی ماها ویهارا سه معبد تاریخی و بسیار زیبای هندو هستند که در بازدید از محله هندیا با آن ها آشنا می شوید. کلیسای مسیحی لوتران، کلیسای سوری سنت ماری و کلیسای هالی رزاری هم از دیگر بناهای معروف ساخته شده در این محله هستند. مسجدMadrasathul Gouthiyyah Surau، که در سال ۱۹۸۰ برای اجتماع مسلمانان هند تاسیس شد و نیز مسجد هند واقع در ابتدای محله هندی ها که قدیمی ترین بنای موجود در این محله است، هم در نوع خود بی نظیرند. قدمت این مسجد به صدها سال پیش برمی گردد.
اغلب افرادی که در این محله مشغول به کارند از کشور های هند، بنگلادش و سریلانکا به این منطقه مهاجرت کرده اند و تا حدودی به زبان انگلیسی آشنا هستند. ترکیب گسترده ای از رنگ های مختلف این محله را به یکی از سوژه های ناب عکاسی برای گردشگران تبدیل نموده است.
همانند کشور هند در این محله هم با ازدحام بالای جمعیت روبرو می شوید. بنابراین برای فرار از ترافیک و شلوغی ها سعی کنید در روزهای کاری از این محله دیدن کنید و نیز از اتومبیل شخصی برای رسیدن به این محله استفاده نکنید. چرا که در اغلب روزها پارکینگ این محله ظرفیت پذیرش ندارد.
سالن های معروف ماساژ که در این محله فعالند، روزانه مورد استقبال گردشگران زیادی از نقاط مختلف قرار می گیرند. مطمئنا پس از یک بار امتحان این ماساژ متوجه دلیل محبوبیت آن خواهید شد.
گردش در کوالالامپور این امکان را به فرد می دهد که از اغلب کشورهای جنوب شرقی آسیا دیدن کند. مردمانی از کشورهای مختلف با آداب و رسوم و سنت های متفاوت که با حفظ فرهنگ و معرفی دیدنی های کشور خود به نوعی به جذابیت های کوالالامپور افزوده اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!