پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا همکاری می کند

توریست مالزی – سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی بین این پژوهشگاه با دانشگاه مالایا کشور مالزی، با هدف گسترش همکاری‌های علمی در...
توریست مالزی – سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی بین این پژوهشگاه با دانشگاه مالایا کشور مالزی، با هدف گسترش همکاری‌های علمی در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر نیما نادری گفت: این تفاهم‌نامه به همت رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی و با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی واحد بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی به مدت پنج سال منعقد شد.

وی توضیح داد: این تفاهم‌نامه با محوریت موضوعاتی همچون انجام پروژه‌های بین‌المللی مشترک، تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجو در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی، برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، وبینار، کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مواد پیشرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر و دیگر فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی مورد درخواست طرفین، به امضای دکتر علیرضا خاوندی رییس پژوهشگاه مواد و انرژی و پروفسور داتو محمد حمدی عبدالشکور رییس دانشگاه مالایا رسید. در سال‌های گذشته نیز مراودات علمی و پژوهشی زیادی با دانشگاه‌های مالزی از طریق انجام پروژه های بین‌المللی مشترک، صورت پذیرفته است.

دانشگاه مالایا، قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه مالزی و یکی از بهترین دانشگاه ‌های آسیا با موقعیتی برجسته در سطح دنیاست این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا (QS) در رتبه ۷۰ و در سال ۲۰۲۱ در رتبه ۵۹ قرار گرفت و همچنین نهمین دانشگاه برتر در کشورهای آسیایی شد و از آنجا که مدرک این دانشگاه در تمام کشورهای دنیا ارزشیابی ‌شده و قابل قبول است، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در مالزی برای دانشجویان خارجی است.

این دانشگاه با تکیه بر تحقیقات فشرده درگستره‌ای از علوم مختلف در سال ۲۰۰۶، از طرف دولت مالزی به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی شناخته شد و همچنان به صورت بسیار فعال در پروژه ‌های گوناگون تحقیقاتی و صنعتی فعالیت می‌کند. درپی این سیاست، چندین مرکز پژوهشی در این دانشگاه به انجام امور تحقیقاتی با کیفیت عالی اختصاص یافته ‌اند.

محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران نیز تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است. آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است. پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 − 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!