آماده‌باش امنیتی در مالزی

مقامات مالزی بدنبال احتمال عملیات تروریستی چهار تروریست اویغور و چچنی در تایلند، به حالت آماده باش درآمدند.
مقامات مالزی بدنبال احتمال عملیات تروریستی چهار تروریست اویغور و چچنی در تایلند، برای بازداشت این تروریست‌ها در صورت ورود به این کشور جنوب شرق آسیا به حالت آماده باش درآمدند.

مقامات تایلند روز گذشته اعلام کردند دو اویغور از چین و دو چچنی برای انجام عملیات تروریستی علیه منافع چین و روسیه در تعطیلات پنج روزه جشن ‘سونکران’ تایلند به این کشور وارد شده‌اند.

این احتمال نیز داده شده این چهار نفر قصد رفتن به کشور دیگری از مسیر تایلند با گذرنامه جعلی را دارند.

پلیس مالزی روز یکشنبه اعلام کرد پس از دریافت اطلاعات از تایلند برای بازداشت این چهار نفر در صورت ورود به مالزی از مرزهای تایلند در آماده باش است.

خالد ابوبکر، بازرس کل پلیس مالزی، گفت که پلیس و سازمان های دیگر امنیتی از روز شنبه در همه نقاط ورود و خروج به این کشور در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

وونگسیری پرومچانا، فرماندار استان ‘سورات تانی’ تایلند نیز اعلام کرد که از سفر این مردان به مالزی توسط اداره مهاجرت پوکت مطلع شده است.

خبرگزاری رسمی مالزی اعلام کرد اطلاعات اولیه که از اداره مهاجرت دریافت شده تاکید دارد مردان از اویغورهای چین بوده‌اند.

‌فرماندار استان سورات تانی تایلند گفت که تاریخ دقیق ترک تایلند توسط این دو اویغور آشکار نیست و مشخص نشده آنها از مسیر زمینی و یا هوایی تایلند را ترک کرده اند.

یک منبع اطلاعاتی به برناما گفت که این دو اویغور می توانند از مالزی به ترکیه، اندونزی و سنگاپور رفته باشند.

اطلاعات افشا شده در تایلند نشان می دهد چهار تروریست اویغور و چچنی با نفوذ در این کشور جنوب شرق آسیا برای انجام حملات تروریستی علیه اتباع خارجی و منافع چین و روسیه برنامه ریزی کرده اند.

تارنمای خبری ‘خائوسود’ تایلند روز شنبه نوشت: دو مرد اویغور ۲۳ مارس (چهارم فروردین) از طریق پوکت وارد تایلند شده اند و ممکن است حملاتی را به اهداف و منافع چین در جنوب شرق آسیا برنامه ریزی کرده باشند.

به نوشته این تارنمای خبری تایلند، دو چچنی نیز برای حمله به منافع روس ها در تایلند برنامه ریزی کرده اند. این حملات می تواند در نقاط گردشگری پوکت و جزایر انجام شود و از پلیس خواسته شده امنیت در مکان های شلوغ را برقرار کند.

پراویت وونگسوون، وزیر دفاع تایلند نیز روز پنجشنبه گذشته دستور داد نظارت بر گردشگران اویغور و چچن با این احتمال که ممکن است با گذرنامه های جعلی وارد تایلند شده و یا برای حملات تروریستی اقدام کنند، افزایش یابد.

وزیر دفاع تایلند گفت که نظارت بر این دو گروه از گردشگران به دلیل استفاده از گذرنامه جعلی آغاز شده بود و پلیس مهاجرت و سایر نهادهای امنیتی این گروه ها را رصد می کنند.

وی گفت که دو نظریه در مورد گردشگران اویغور و چچن وجود دارد؛ یا این افراد با گذرنامه جعلی وارد تایلند می شوند تا به کشور دیگری از این مسیر سفر کنند و یا بدنبال راه اندازی حملات تروریستی هستند.

معبد ‘آراوان’ هندوها در بانکوک پایتخت تایلند شهریور ماه سال گذشته شاهد چند انفجار بود که در نتیجه ۲۲ تن کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند. در اوایل پیگیری دو مرد اویغور متهم به این بمب گذاری‌ها شدند.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!