آیا می دانید، اسم دامنسرا بر اثر یک اشتباه املایی بوده

توریست مالزی – دامنسرا یک مرکز تجاری در پتالینک جایا و یکی از پرجمعیت ترین مناطق مالزی، نامی آشنا برای اکثر مالزیایی ها است. به گزارش SAYS، فقط اواخر...
توریست مالزی – دامنسرا یک مرکز تجاری در پتالینک جایا و یکی از پرجمعیت ترین مناطق مالزی، نامی آشنا برای اکثر مالزیایی ها است.

به گزارش SAYS، فقط اواخر قرن نوزدهم بود که دامنسرا به این عنوان شناخته شد. در واقع، این نام احتمالاً از مکانی نشأت گرفته است که قبلاً به نام “دامار سارا” شناخته می شد.

این قطعه جالب تاریخ توسط کاربر فیس بوک Redza Ibrahim مورد توجه عموم قرار گرفت. وی همچنین اشاره کرد که دامار سارا قبلاً اسکله سنگی بود که از آن به عنوان ایستگاه استخراج قلع استفاده می شد.

منطقه ای که دامار سارا را تعریف می کند کاملاً متفاوت از دامنسرای امروزی است. گفته می شود که دامار سارا زمانی در دهه ۱۸۹۰ به “دامنسرا” تبدیل شد که یک ثبت کننده زمین حرف “r” را به عنوان “n” اشتباه گرفت، و نام اصلی دو کلمه ای را به اشتباه ادغام کرد

خطای املایی احتمالاً زمانی رخ داده است که سر ویلیام ماکسول بریتانیایی سیستم ثبت زمین را طبق مقررات ثبت عناوین سلانگور سال ۱۸۹۱ پیاده سازی کرد، از این رو در نقشه های ایالت قبل از ۱۸۹۱ نام دامار سارا قید شده است.

وی همچنین توضیح می دهد که چرا نام “دامنسرا” هیچ معنایی ندارد. نام اصلی در مالایایی و سانسکریت قدیمی معنی خاصی دارد – ‘دامار’ نوعی رزین است که از یک درخت گرمسیری بدست می آید، در حالی که ‘سارا’ در زبان سانسکریت به معنی گرانبها یا مهم است.

بعداً رودخانه ای در شمال دامار سارا به نام “دامنسرا” (Sungai Damansara) با غلط املایی نامگذاری شد که مبدأ دامنسرای شد که امروز می شناسیم.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده − 13 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!