بازدید رایزن فرهنگی ایران از دانشگاه تکنولوژی مالزی

علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، طی بازدید از شهر جوهور بارو، با مسئولین دانشگاه تکنولوژی (UTM) مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و...
علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، طی بازدید از شهر جوهور بارو، با مسئولین دانشگاه تکنولوژی (UTM) مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سابقی در دیدار با معاون دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تکنولوژی در خصوص نحوه همکاری‌های علمی و پژوهشی و ارایه تسهیلات به دانشجویان ایرانی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایران در این دانشگاه گفت‌وگو و توافق کرد. همچنین رایزن فرهنگی کشورمان با جمعی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل این دانشگاه دیدار کرد و با آنان به گفت‌وگو پرداخت. این دیدار با همکاری اعضای انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه UTM در فضایی کاملاً دوستانه و با حضور دانشجویان ایرانی این دانشگاه و برخی از ایرانیان مقیم شهر جوهور مالزی و اعضای هیأت آل یاسین، برگزار شد.

علی‌محمد سابقی، در این دیدار با معرفی فعالیت‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان، در خصوص فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در مالزی توضیحاتی ارایه داد و در ادامه سخنان خود از دانشجویان حاضر در جمع خواست تا به عنوان سفیران فرهنگی جامعه ایرانی در محل تحصیل خود به معرفی فرهنگ و تمدن و تاریخ و هنر ایرانی به سایر دانشجویان و جامعه مالایی اهتمام بورزند.

وی همچنین ضمن تشریح اهمیت و جایگاه والای فرهنگ و تمدن ایرانی اظهار کرد: خوشبختانه از نظر فرهنگی و هنری، کشور ایران از چنان تنوع و گوناگونی برخوردار است که هرکس براساس ذوق و سلیقه خود می‌تواند از این خوان گسترده معنوی و فرهنگی بهره‌مند شود. وی سپس با دانشجویان درباره مسایل و مشکلات آنان گفت‌وگو و با مشکلات و پیشنهادات آنها آشنا شد و اعلام کرد که از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی در حد توان و امکانات حمایت خواهد کرد. رایزن فرهنگی کشورمان در پایان سخنانش نوید برگزاری جشنواره فیلم ایران در منطقه جوهور بارو را در اسفند ماه پیش رو داد.

دانشجویان ایرانی نیز در این دیدار ضمن بیان نقطه نظرات، مشکلات، گلایه‌ها و توقعات خود، خواستار توجه بیشتر به دانشجویان ایرانی مقیم مالزی از خارج کوالالامپور شدند. از جمله درخواست‌های دانشجویان برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در شهر جوهور بارو و رفع مسایل و مشکلات آنها در زمینه‌های مختلف دانشجویی بود.

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − 11 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!