با دریافت ۳۰۰ رینگت از نجیب، معشوقه اش را منفجر کردم

توریست مالزی – پلیسی که به جرم کشتن معشوقه نجیب رزاق در سال ۲۰۰۶ به اعدام محکوم شده بود طی نامه چندین صفحه ای که به دادگاه ارائه داد...
توریست مالزی – پلیسی که به جرم کشتن معشوقه نجیب رزاق در سال ۲۰۰۶ به اعدام محکوم شده بود طی نامه چندین صفحه ای که به دادگاه ارائه داد اعتراف کرد که به دستور نجیب و با دریافت ۳۰۰ رینگت این دختر مغول را منفجر کرده است. وی گفت که به ما گفته بودند که وی جاسوس است و قول دادند بعد از کشتن وی خیلی زود ما را از زندان آزاد خواهند کرد. اما هیچ کاری انجام ندادند و هم اکنون من در معرض اعدام قرار گرفته ام.

به گزارش استار مالزی، نخست وزیر سابق داتوک سری نجیب رزاک ادعای فرمانده سابق پلیس آزیله هادری مبنی بر این که وی با دستور نجیب ‘ آلتنتویا شعاری بیو (دختر مغولی که به عنوان معشوقه نجیب از او یاد می شود) را کشته است، را رد کرد و آن را بخشی از یک ترور سیاسی دانست.

او همچنین از پلیس خواسته تا پرونده قتل را دوباره باز کند. وکیل وی ادعا کرد که اطلاعاتی را دریافت کرده است که یک فرد پایه بلند به دیدن آزیله که هم اکنون حکم اعدام او در زندان کجنگ قابل اجراست رفته است.

این وکیل دادگستری گفت که دادخواست تجدید نظر آزیله برای محکوم کردن محکومیت وی به اعدام ‘یک برنامه شرورانه’ بود. شفیعی همچنین ادعا کرد که دستهای پنهان در پشت این برنامه بودند. آزیله از دادگاه فدرال خواسته بود که محکومیت و حکم اعدام سال ۲۰۱۵ خود را برای قتل آلتانتویا در اکتبر ۲۰۰۶ را بررسی کند.

شفیعی در گفتگو با رسانه ها پس از حضور در جلسه بررسی پرونده در دادگاه فدرال گفت که ‘اطلاعات بسیار موثق’ نشان داده است که در ماه فوریه ، آزیله با VVIP در خارج از زندان ملاقات کرد. ‘من نمی توانم بگویم (کیست). VVIP خارج از زندان! نه در زندان … وقتی او در حال اعدام است ، این نقض پروتکل است.

وی ادعا کرد که همدست آزیله، پلیس سابق، سیرول اژار عمر (که در استرالیا بازداشت شده است)، توسط چندین ‘مأمور مالزیایی’ مورد ملاقات قرار گرفت. من می دانم که برخی از کارگزاران مالزی، از جمله یک خبرنگار استرالیایی، با سیرول ملاقات کرده اند تا او نیز سخنان خود را با آزیله هماهنگ کند.

سیرول همچنین می تواند همین حرکت را در سیدنی انجام دهد. ‘من چند نفر را می شناسم که او را ترغیب به این کار کرده اند. وی ادعا کرد که این برنامه ‘سومین تلاش’ برای قربانی کردن نجیب بوده است. شفیعی ادعا کرد که این یک ترور سیاسی برای نجیب بود که در بین مالزیا یی ها محبوبیت دارد.

وی گفت: ‘آنها می توانند ببینند که پرونده های SRC International و ۱Malaysia Development Berhad از لحاظ سرعت زیاد پیش نمی روند. قضات می گویند: ‘وکلا به همان سرعتی که بعضی از افراد می خواهند پیش نمی روند.

‘آنها می خواهند موکل من را از روز اول به زندان بیاندازند ، بنابراین سومین تلاش خود را کرده اند. ‘امیدوارم که آنها پرونده را دوباره بررسی کنند. ما می خواهیم بدانیم که آزیله توسط چه کسی ترغیب شده است . ‘چه کسی پشت این ترور است؟ ما فکر نمی کنیم که او تنها باشد. ‘این یک اقدام جمعی برای تخریب موکل من است.

در سال ۲۰۰۹ ، آزیله و سیرول به جرم قتل توسط دادگاه عالی شاه عالم محکوم به اعدام محکوم شدند.

در ۲۳.۲۰۱۳ اوت ، دادگاه تجدیدنظر تصمیم دادگاه عالی شاه عالم در محکوم کردن این دو نفر را باطل کرد و آنها را از چوبه دار دور کرد. این هیئت به ریاست دادگستری محمد آپندی علی ، در یک حکم ۴۷ صفحه ای ، اظهار داشت که شواهد غیرقانونی ادعا شده توسط دادسرا کافی نیست و گناه این دو نفر به طور رضایت بخشی اثبات نشده است.

در سال ۲۰۱۵ ، دادگاه فدرال آزیلا و سیرول را به جرم قتل آلتانتویا محکوم کرد. دادگستری سوریادی حلیم عمر ، که قضاوت را به عهده داشت، تصریح کرد که دادستان پرونده خود را علیه این دو متهم فراتر از تردید معقول اثبات کرده است.

نجیب عبدالرزاک، نخست وزیر سابق، که به طور مشترک با آنها متهم شده بود پس از آنکه دادسرا نتوانست جرم او را به اثبات برساند، از دیوان عالی کشور تبرئه شد. دادسرا تبرئه وی را تجدیدنظر نکرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 + 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!