بررسی احتمال ‘تبانی’ در بازی فوتبال ایران و سیرالئون

توریست مالزی – احتمال دارد به دنبال دیدار دوستانه اخیر فوتبال میان تیم های ایران و سیرالئون، ممکن است تحقیقانی برای رسیدگی به اتهام “تبانی” در این بازی به...

توریست مالزی – احتمال دارد به دنبال دیدار دوستانه اخیر فوتبال میان تیم های ایران و سیرالئون، ممکن است تحقیقانی برای رسیدگی به اتهام “تبانی” در این بازی به جریان بیفتد.





عشا جانسون، رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون، می گوید برای بازی با تیم ملی ایران، یک تیم ضعیف از کشورش بدون رضایت او به تهران رفته است. در جریان دیدار ۲۶ اسفند دو تیم، ایران که در جام جهانی آینده با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه است، با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید. خانم جانسون در نامه ای به فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، خواستار آن شده که یک کمیته تحقیق، مسئول بررسی نحوه برگزاری ایران و سیرالئون شود.

در مسابقه هفته پیش، تیمی که به عنوان تیم ملی سیرالئون در مقابل ملی پوشان ایرانی بازی کرد، عمدتا از جوانان کم‌تجربه تشکیل شده بود و تنها چند نفر از بازیکنان اصلی آن کشور را در بر می گرفت. رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون می گوید که تنها بعد از اعزام تیم به ایران از موضوع مطلع شده و مدعی است که این اعزام، از سوی جناح های رقیب در فدراسیون فوتبال آن کشور سازماندهی شده. گفته شده که افرادی بدون اطلاع خانم جانسون و با جا زدن خود به عنوان رئیس فدراسیون، به نامه فدراسیون فوتبال ایران برای دعوت از تیم ملی سیرالئون پاسخ داده اند.

فدراسیون فوتبال ایران، که هزینه پرواز و اقامت تیم سیرالئونی برای بازی با ملی پوشان ایرانی را تقبل کرده، گفته اگر از ماهیت تیم اعزامی به تهران مطلع می‌بوده، بازی را لغو می کرده است. با وجود این، بعد از رسیدن تیم مهمان به تهران، مسئولان ایرانی با وجود مطلع شدن از ماهیت واقعی تیم سیرالئونی، خود را ناچار دیده اند که بازی را برگزار کنند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، دو روز پیش از بازی دوستانه دو تیم، در نامه ای به همتای سیرالئونی خود نوشته است: “لغو بازی قطعا باعث ضررهای مالی عظیم برای فدراسیون ما می شود، گذشته از آنکه تمام برنامه‌ریزی های ما در آستانه جام جهانی نیز به هم خواهد ریخت.”

رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون می گوید برای حفظ روابط آینده با فدراسیون فوتبال ایران، اجازه بازی تیم اعزامی به تهران را داده، اما سپس دچار دغدغه جدی شده است. وی در نامه خود به فیفا نوشته: “نگرانم که ممکن است اقداماتی بدون اطلاع من صورت گرفته باشد که در آینده ناچار با پاسخگویی در مورد آنها باشم.”


پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!