تحریم ردبول در اعتراض به تبرئه نوه موسس شرکت در تایلند

توریست مالزی – موضوع تبرئه نوه بنیانگذار شرکت ردبول علامت سوال‌هایی درباره این حادثه و امکان مجازات افراد بانفوذ در تایلند ایجاد کرد. به گزارش عصرایران، کمپین تحریم “ردبول”...
توریست مالزی – موضوع تبرئه نوه بنیانگذار شرکت ردبول علامت سوال‌هایی درباره این حادثه و امکان مجازات افراد بانفوذ در تایلند ایجاد کرد.

به گزارش عصرایران، کمپین تحریم “ردبول” به بحرانی برای این شرکت تایلندی تبدیل شده است. شرکت ردبول با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ماجرای تبرئه نوه بنیانگذار ردبول در دادگاه به این شرکت ربطی ندارد.

داستان از این قرار است که چند سال پیش، نوه موسس تایلندی ردبول به نام “فورایوت یوفیدهیا” به دلیل تصادف منجر به مرگ و فرار از محل حادثه متهم شد اما هم اکنون دادگاه، او را از اتهامات تبرئه کرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در تایلند هم این حکم دادگاه را نشانه‌ای از نفوذ قدرتمندان در تایلند می‌دانند و در واکنش گفته‌اند که خرید محصولات ردبول را تحریم می‌کنند. شرکت ردبول هم در واکنش، با صدور بیانیه‌ای گفته است این شرکت هیچ دخالت یا ارتباطی با پرونده تصادف ندارد و نوه بنیانگذار ردبول (شخص تصادف کننده) هم هیچ ارتباط یا مشارکتی در امور شرکت ردبول ندارد.

ردبول یکی از نوشیدنی‌های انرژی‌زای محبوب در سراسر جهان از جمله ایران است. در سال ۲۰۱۹ میلادی ۷.۵ میلیارد قوطی از این نوشیدنی در دنیا به فروش رفته است. شرکت ردبول درسال ۱۹۸۴ توسط کارآفرین اتریشی “دیتریش ماتسیتس” و بازرگان تایلندی “شالیو یوویدیا” ایجاد شد. هم اکنون محصولات این شرکت به ۱۶۱ کشور جهان صادر می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در اتریش و دفتر شعبه بین‌الملل در تایلند قرار دارد.

رویترز نوشته است: شرکت تایلندی تولیدکننده نوشیدنی‌هایی انرژی‌زا “ردبول” از نوه موسس این شرکت، اعلام برائت کرده است. مقامات دولتی، آقای “فورایوت یوویدیا” نوه موسس فقید ردبول (شالیو یوویدیا) را متهم کرده‌اند که در سال ۲۰۱۲ با خودروی فراری سیاه رنگش بعد از تصادف با یک پلیس، از محل حادثه فرار کرده است. او همچنین متهم است قبل از فرار، جنازه این پلیس را برای ده‌ها متر بر روی خیابان کشیده بود.

پلیس روز جمعه گذشته اعلام کرد مقامات قضایی، اتهامات علیه این فرد را وارد ندانستند. این اتهامات شامل، سرعت غیرمجاز، تصادف با یک فرد و سپس فرار و رانندگی خطرناک و متهورانه منجر به مرگ بودند.

رویترز اضافه کرد: این موضوع علامت سوال‌هایی درباره این حادثه و امکان مجازات افراد بانفوذ در تایلند ایجاد کرد. گروه TCB که مالک برند تایلندی ردبول است توضیح داد این برند هم اکنون از سوی عموی نوه اداره می‌شود و ارتباط مستقیمی با “فورایوت” (نوه موسس ردبول) ندارد. البته پدر او مالک سهمی از این برند است. پدربزرگ نوه، با شراکت یک اتریشی این برند نوشیدنی انرژی‌زا را ایجاد کرد.

در بیانیه جدید شرکت آمده است: گروه تی‌سی‌بی اعلام می کند که آقای فورایوت هیچ نقشی در مدیریت و عملیات روزانه مجموعه ندارد. وی به هیچ عنوان از سهامداران آن نیست و هیچ سمت اجرایی در این مجموعه ندارد. مدیران اجرایی شرکت و سهامداران و کارکنان در هیچ بخشی از این ماجرا، دخالتی ندارند و این مسئله، موضوع شخصی آقای فورایوت است.

رویترز نوشته است بسیاری از تایلندی‌ها از لغو این اتهامات علیه نوه موسس ردبول خشمگین شدند. این موضوع باعث شد ادعاهایی درباره فرار ثروتمندان از مجازات شکل بگیرد. در واکنش به این موضوع، کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم محصولات ردبول به وجود آمده است.

گروه تی‌سی‌بی در بیانیه خود تاکید کرده است: از وضعیت کاملا آگاه هستیم و صادقانه احساسات مصرف‌کنندگان در باره این حادثه را درک می‌کنیم و می‌فهمیم.

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 + هجده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!