تحقیقات جدید در مورد واکسن فایزر و آسترازنکا

توریست مالزی – مطابق با تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته،‌ آنتی بادی واکسن فایزر پس از سپری شدن ۷ ماه از تزریق دوز دوم به طور کامل از بین می‌رود....
توریست مالزی – مطابق با تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته،‌ آنتی بادی واکسن فایزر پس از سپری شدن ۷ ماه از تزریق دوز دوم به طور کامل از بین می‌رود.

به گزارش گجت نیوز، نتایج به دست آمده از یک تحقیق جدید حاکی از آن است که زنان باردار تأثیرپذیری بیشتری را از گونه دلتا کرونا نسبت به سویه اولیه دارند. علاوه بر این پس از سپری شدن ۷ ماه اثری از آنتی بادی واکسن فایزر در بدن دریافت کنندگان این واکسن کرونا دیده نمی‌شود.

مطابق با این مطالعه، در دوران فراگیری سویه دلتا زنان بارداری که به دلیل ابتلا به این سویه به بیمارستان مراجعه کرده و در آ‌نجا تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه شده است. این در صورتی است که تنها ۵ درصد از زنان باردار در آغاز شیوع کروناویروس به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری می‌شدند.

بر اساس اظهارات امیلی آیکاردی، سرپرست این تحقیق، عفونت‌های شدید تنفسی می‌توانند برای زنان باردار پیامدهای بسیار خطرناکی را در پی داشته باشد. از این رو تزریق واکسن کرونا به این افراد بسیار ضروری محسوب می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در پی این جریانات واکسیناسیون مادران شیرده و همچنین زنان باردار را یک اقدام حیاتی خوانده و از دولت این کشور خواسته تا هرچه سریع‌تر در راستای این موضوع اقدام کند. این در صورتی است که نتایج به دست آمده از یک تحقیق جدید مشخص می‌سازد که آنتی بادی واکسن فایزر / بیوان تک که توانایی بسیار بالایی را برای مقابله با تمام سویه‌های کروناویروس از خود نشان می‌دهد، پس از سپری شدن ۶ تا ۷ ماه از تزریق دوز دوم کاملا ناپدید می‌شود.

محققان نمونه‌های خون ۴۶ نفر از افراد سالمی که با تزریق دو دوز از واکسن فایزر در برابر کرونا واکسینه شده بودند را یک مرتبه پس از دریافت دوز دوم و یک مرتبه نیز پس از سپری شدن شش ماه از تزریق این دوز مورد آزمایش قرار دادند و نتایج به دست آمده از این آزمایش مشخص ساخت که این واکسن سطوح زیادی از آنتی بادی‌ها را برای مقابله با ویروس کرونا در بدن دریافت کنندگان واکسن ایجاد می‌کند؛ اما پس از سپری شدن حداکثر هفت ماه سطح آنتی بادی‌های موجود با کاهش ۱۰ برابری همراه می‌شود.

واکسن آسترازنکا سالمندان را تا ۸۳ درصد از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند
بر اساس آخرین تحقیقات، دانشمندان متوجه شده‌اند که واکسن آسترازنکا افراد سالمند را تا ۸۳ درصد از ابتلا به کروناویروس محافظت می‌کند.

نتایج به دست آمده از تازه‌ترین تحقیقات حاکی از آن است که واکسن آسترازنکا افراد واکسینه شده را تا ۷۴ درصد از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند. این در صورتی است که اثربخشی این واکسن در افرادی که از ۸۳ سال به بالا هستند حتی به ۸۳.۵ درصد نیز می‌رسد.

این تحقیق با مشارکت ۲۶ هزار داوطلب از کشورهای پرو، شیلی و ایالت متحده انجام شد که دوز دوم واکسن آسترازنکا را پس از گذشت یک ماه از تزریق دوز اول دریافت کردند. ۱۷۶۰۰ نفر از داوطلبانی که با واکسن آسترازنکا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده بودند هیچ‌گونه عوارض شدید ناشی از کرونایی را از خود نشان ندادند، این در صورتی است که از میان ۸۵۰۰ نفر از افرادی که با دارونما تحت درمان قرار گرفته بودند، ۸ نفر درگیر نوع شدید کرونا شدند. علاوه بر این در میان دریافت کنندگان واکسن هیچ کس جان خود را از دست نداد؛‌ اما دو نفر از دریافت کنندگان دارونما بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

آنا دوربی، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی عنوان کرد که امکان ابتلای دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به بیماری‌های شدید و همچنین مراجعه‌ آن‌ها به بیمارستان برای بستری شدن بسیار کم است. همچنین از میان داوطلبان دریافت کننده این واکسن عارضه لخته خون ناشی از واکسن AstraZeneca‎ یافت نشده است.

لازم به ذکر است که شرکت AstraZeneca‎ در حال حاضر مشغول به تحقیق روی دوز یادآور برای اشخاصی است که با این واکسن در برابر کرونا واکسینه شده یا افرادی که واکسن‌های فایزر و مدرنا را در دو دوز دریافت کرده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!