تردید مالزی و اندونزی در پیروی از ویتنام برای لغو محدودیت‌های کرونایی

مالزی ترین – ویتنام تدابیر اتخاذ شده از جمله فاصله گذاری اجتماعی برای مهار شیوع ویروس کرونا را اتخاذ کرده است اما بعضی کشورهای جنوب شرقی آسیا درباره پیروی...
مالزی ترین – ویتنام تدابیر اتخاذ شده از جمله فاصله گذاری اجتماعی برای مهار شیوع ویروس کرونا را اتخاذ کرده است اما بعضی کشورهای جنوب شرقی آسیا درباره پیروی کردن از ویتنام تردید دارند.

به گزارش تسنیم، ویتنام اواخر هفته گذشته به فاصله گیری اجتماعی به جزء در منطقه «هانوی» پایان داد. پس از اینکه هفت روز متوالی هیچ مورد جدیدی از ابتلا در ویتنام گزارش نشد، دولت این کشور به این نتیجه رسیده است که دیگر هیچ استانی در معرض شیوع ویروس کرونا قرار ندارد.

پس از شیوع کرونا، تایلند، مالزی، اندونزی، سنگاپور و فیلیپین بعضی محدودیت ها را برای مهار این ویروس اتخاذ کردند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی تا روز دوشنبه ۴۰۷۴۲ مورد ابتلا در آسیای جنوبی شرقی ثبت شده و ۱۴۴۷ نفر نیز در این منطقه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان این منطقه تنها ۱.۳ درصد مبتلایان جهانی را شامل می شود.

هرچند دولت ویتنام تصمیم گرفته محدودیت های اجتماعی را لغو کند اما بعضی کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا هنوز تصمیمی نگرفته اند. دولت تایلند وضعیت اضطراری در این کشور را یک ماه دیگر تمدید کرد.

مالزی و فیلیپین طی چند روز گذشته شاهد کاهش شمار مبتلایان بوده اند. با وجود این، دولت مالزی پنج شنبه گذشته برای سومین بار محدودیت تحرکات و جابجایی را تا ۱۲ ماه می تمدید کرد. فیلیپین نیز روز جمعه قرنطینه را در «مانیلا» و سایر مناطق پر خطر تمدید کرد و اما محدودیت ها را در مناطق کمتر آسیب دیده کاهش داد.

در همین حال، سنگاپور و اندونزی فاصله زیادی برای تحت کنترل آوردن این بیماری مسری دارند و هنوز تصمیمی برای کاهش محدودیت های اعمال شده نگرفته اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!