دانش آموختگان مالزی بالاترین رتبه جذب کرسی در دانشگاه‌های داخلی را کسب کردند

توریست مالزی – رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانش‌آموختگان ایرانی از مالزی، هند، انگلیس، فرانسه و آمریکا بیشترین آمار جذب هیأت علمی در...
توریست مالزی – رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانش‌آموختگان ایرانی از مالزی، هند، انگلیس، فرانسه و آمریکا بیشترین آمار جذب هیأت علمی در دانشگاه های داخل کشور را از بین دانش‌آموختگان ایرانی تحصیل کرده در کشورهای خارجی به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب درباره جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه های داخلی به عنوان هیأت علمی، اظهار داشت: دانش آموختگان دانشگاه های خارج از کشور به صحیح یا غلط نزد برخی از دانشگاه های داخلی از مزیت عمده برخوردار شده و در فرآیند سریع تری جذب می‌شوند.

وی افزود: سهمیه ویژه‌ای هم برای جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور، مازاد بر سهمیه سالیانه دانشگاه ها در نظر گرفته شده است، به گونه ای که اگر دانشگاهی یک دانش آموخته دوره دکتری دانشگاه های خارج را جذب کند، ردیف جذب مستقل با هماهنگی بنیاد ملی نخبگان و معاونت امور بین‌الملل وزارت علوم دریافت می کند تا پس از احراز صلاحیت‌ها، پرونده هیچ دانش آموخته خارج از کشور معطل ردیف استخدام و سایر موانع صدور و حکم کارگزینی نشود.

معاون وزیر علوم به آمار جذب نخبگان خارج از کشور در دانشگاه های داخل اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت سال ۸۳ تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲ هزار و ۲۱۴ دانش آموخته خارج از کشور جذب هیات علمی دانشگاه های داخل شده اند. دانش آموختگان ایرانی از کشور مالزی با احراز ۳۰۸ کرسی بالاترین رتبه جذب را به خود اختصاص داده اند، پس از آن دانش آموختگان دانشگاه های هند با ۲۲۶ نفر، انگلیس با ۲۰۹ نفر، فرانسه ۲۰۶ نفر و آمریکا با ۲۰۵ نفر در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، درباره جذب ایرانیانِ سایر کشورها در دانشگاه های داخل، خاطرنشان کرد: دانش آموختگان کشورهای برزیل، عراق، پرتغال، قزاقستان، آفریقای جنوبی، نامیبیا و تایوان هر کدام با کسب یک یا ۲ کرسی در ردیف های آخر جذب دانش آموختگان خارج از کشور قرار گرفته اند.

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۴۰۰ از آبان ماه در درگاه الکترونیکی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم آغاز می شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یازده + 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!