رنج‌روور ۵۵۰ اسب بخاری برای شکار پورشه آمد

توریست مالزی – حداکثر سرعت ولار با موتور هشت سیلندر ۲۷۴ کیلومتر در ساعت است به گزارش بی بی سی، لندروور سال گذشته با مدل ولار چهره جدید شاسی‌بلندهای...
توریست مالزی – حداکثر سرعت ولار با موتور هشت سیلندر ۲۷۴ کیلومتر در ساعت است
به گزارش بی بی سی، لندروور سال گذشته با مدل ولار چهره جدید شاسی‌بلندهای رنج‌روور را معرفی کرد و امسال می‌خواهد با اضافه‌کردن قدرت به زیبایی این ماشین، آن را برای رقابت با پورشه ماکان و ب‌ام‌و X6 آماده‌تر کند. این کارخانه هفته گذشته از ولار اس‌وی‌اتوبیوگرافی (SVAutobiography) رونمایی کرد که قوی‌ترین و لوکس‌ترین مدل ولار خواهد بود.
موتور هشت سیلندر پنج لیتری ولار، ۵۵۰ اسب بخار نیرو دارد و می‌تواند سرعت ماشین را در ۴ و نیم ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت ماشین ۲۷۴ کیلومتر در ساعت است.


لندروور می‌گوید مهندسانش برای آماده کردن ولار برای تحمل این قدرت بالا ۶۴۰۰۰ نفر-ساعت وقت صرف کرده‌اند. با این حال تغییرات ظاهری ماشین اندک است. شکل سپرهای جلو و عقب تغییر کرده و برای خنک ‌کردن موتور، ورودی‌های هوا در جلوی ماشین بزرگ‌تر شده است. ولار جدید با قیمت پایه ۸۶ هزار و ۱۲۰ پوند (حدود ۱۱۲ هزار دلار) به بازار عرضه خواهد شد.


لندروور اعلام کرد از تولید لوکس‌ترین مدل رنج‌روور منصرف شده است

سقوط آزاد جگوار-لندروور
آمدن رنج‌روور جدید با خبر ضرر هنگفت کارخانه جگوار-لندروور در سال ۲۰۱۸ هم‌زمان شد. بزرگترین خودروساز بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد در سه ماه آخر سال گذشته چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است. سهم اصلی این زیان پس از ارزش‌گذاری مجدد دارایی‌های کارخانه معلوم شد. پس از بازنگری دارایی‌های غیرنقدی معلوم شد ارزش سرمایه‌گذاری‌های کارخانه در املاک و ماشین‌آلات بسیار کمتر از رقمی بوده که تصور می‌شد.
همچنین بازبینی حساب‌های شرکت مشخص کرد که تخمین درآمدهای آینده هم بیشتر از اندازه بوده است. پس از محاسبه مجدد در مجموع حدود چهار میلیارد دلار ار ارزش شرکت کم شد. علاوه بر این فروش جگوار-لندروور هم در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت. استقبال از محصولات این شرکت اگرچه سال گذشته در آمریکا و بریتانیا بیشتر شد، اما فروش در چین، بزرگترین بازار جهان تا ۳۵ درصد کمتر بود.
از رونق‌ افتادن موتورهای دیزل و بلاتکلیفی روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم از دلایل دیگر ضرر شرکت عنوان شده است. جگوار-لندروور بخشی از گروه صنعتی هندی تاتا است. ارزش سهام تاتا پس از انتشار اخبار هفته گذشته تا سی درصد سقوط کرد.
جگوار-لندروور پیش‌تر اعلام کرده بود ۴۵۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد. لندروور هم هفته پیش اعلام کرد برنامه تولید یک مدل لوکس از رنج‌روور را لغو کرده است. رنج‌روور اس‌وی‌ کوپه قرار بود با شاسی‌بلند جدید رولزرویس رقابت کند. برنامه لندروور این بود که از این ماشین تنها ۹۹۹ دستگاه با قیمت پایه ۲۴۰ هزار پوند (حدود ۳۱۰ هزار دلار) ساخته شود. لندروور حالا می‌گوید سرمایه‌ای که برای ساخت این ماشین در نظر گرفته بود را برای ساخت مدل‌های دیگر نظیر نسل جدید دیفندر، صرف خواهد کرد.


قرار بود اکس-تریل علاوه بر ژاپن و روسیه در کارخانه نیسان در انگلستان تولید شود

دست رد نیسان به بریتانیا
هفته گذشته خبر بد دیگری برای صنعت خودرو در بریتانیا از ژاپن آمد. نیسان اعلام کرد برخلاف قرار قبلی، شاسی‌بلند اکس-تریل خود را در کارخانه‌اش در انگلستان تولید نخواهد کرد. نیسان در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود با اطمینانی که دولت بریتانیا درباره روند خروج کشور از اتحادیه اروپا به این کارخانه داده، مدل اکس‌-تریل را در بریتانیا تولید می‌کند.
این شرکت اما حالا می‌گوید شرایط نسبت به زمانی که این تعهد را داده بود تغییر کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته تولید اکس-تریل را به ژاپن منتقل کند. نیسان از سال ۱۹۸۶ محصولاتش را در کارخانه‌اش در ساندرلند در انگلستان تولید می‌کند. ساندرلند بزرگترین کارخانه خودروسازی در بریتانیا است و هفت هزار کارگر دارد. پنج مدل نیسان از جمله نیسان قشقایی در ساندرلند تولید می‌شود و هشتاد درصد محصولات این کارخانه به خارج از بریتانیا صادر می‌شود.
نیسان در اطلاعیه خود اعلام کرده سردرگمی درباره چگونگی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا برگزیت برنامه‌ریزی برای آینده را مشکل کرده است. علاوه بر برگزیت، از رونق افتادن ماشین‌های دیزل دلیل عمده دیگر نیسان برای این تصمیم است.
با توجه به استانداردهای تازه مبارزه با آلودگی هوا، تعرفه بسیاری از ماشین‌های دیزل افزایش یافته و باعث شد فروش این نوع ماشین‌ها در بریتانیا در سال ۲۰۱۸ سی درصد کاهش یابد. دولت بریتانیا اعلام کرده این تصمیم ضربه‌ای به صنعت خودروی کشور است اما باعث بیکاری کارگران نخواهد شد.


دیتر زچه، مدیر دایملر از سیاست‌های حفاظتی دولت آلمان انتقاد کرد

نزدیکی دایملر به چین
دیتر زچه، مدیر گروه خودروسازی دایملر اعلام کرد با وجود هشدار دولت آلمان در حال مذاکره با کارخانه چینی جیلی برای عمیق‌تر کردن روابط این دو خودروساز است. سال گذشته جیلی با خرید نزدیک به ده درصد از سهام دایملر و پیشنهاد یک ائتلاف با خودروساز آلمانی، سیاستمداران آلمان را غافلگیر کرد.
پس از این معامله، این نگرانی در آلمان مطرح شد که این آغاز روندی برای در اختیار گرفتن دانش و فن‌آوری استراتژیک شرکت‌های بزرگ آلمانی توسط چینی‌ها باشد. در سایه این نگرانی، دایملر ابتدا نسبت به ایده ایجاد یک ائتلاف بدبین بود اما گفت‌وگوهای دو طرف ادامه پیدا کرد و پاییز گذشته دایملر و جیلی اعلام کردند برای ایجاد یک شبکه تاکسیرانی در چین با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
دولت آلمان هفته گذشته با اعلام استراتژی تازه خود گفت برای حفاظت شرکت‌های آلمانی از مالکیت خارجی، سهام این شرکت‌ها را خواهد خرید. آقای زچه یک روز بعد از اعلام این سیاست تازه، با انتقاد از این تصمیم گفت کشورهایی که به دنبال سیاست‌های صنعتی اینچنین باشند در رقابت جا خواهند ماند. او همچنین گفت مذاکرات با جیلی درباره همکاری در ابعاد مختلف ادامه خواهد داشت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

7 + 18 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!