رکورد جهانی طولانی‌ترین زندگی مشترک زوج زنده ثبت شد

توریست مالزی – نام یک زوج سالخورده ژاپنی به عنوان کسانی که بیشترین طول زندگی مشترک را در جهان دارند، در گینس ثبت شد. به گزارش یورونیوز، ژاپن به...
توریست مالزی – نام یک زوج سالخورده ژاپنی به عنوان کسانی که بیشترین طول زندگی مشترک را در جهان دارند، در گینس ثبت شد.
به گزارش یورونیوز، ژاپن به دلیل داشتن شهروندانی با عمر بیشتر بالای صد سال معروف است، اما اکنون معلوم شده است که افرادی با طولانی‌ترین دوران زندگی مشترک نیز در این کشور زندگی می‌کنند.
ماسائو ماتسوموتو ۱۰۸ ساله و زن ۱۰۰ ساله‌اش به نام میاکو در سال ۱۹۳۷ میلادی با یکدیگر ازدواج کردند و اکنون ۸۰ سال با هم بودن آنها به عنوان طولانی‌ترین دوران زندگی مشترک انسان‌های زنده در جهان، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.
خانم ماتسوموتو درباره این عشق پایدار می‌گوید: «بسیار خوشحالم. راستش این موضوع به لطف حوصله و صبرم حاصل شده است. شکرگزارم و اشک شوق می‌ریزم.»
این زوج ژاپنی در هنگام ازدواج، جشن عروسی نگرفتند چون در آن زمان کشورشان درگیر جنگ بود و ماسائو به عنوان سرباز به جبهه اعزام شده بود. این حاصل ازدواج این دو شهروند ژاپنی ۲۵ فرزند و نوه و نتیجه و نبیره است.
رکورد طولانی‌ترین زندگی مشترکی که تا کنون در جهان ثبت شده متعلق به یک زوج نروژی به نام کارل و گوردرن دلون است، زندگی مشترکی که با مرگ خانم دلون در سال ۲۰۰۴ میلادی پایان یافت. سن آن زوج نروژی روی هم رفته ۲۱۰ سال و ۲ ماه و ۴ روز بود، در حالی که مجموع سن خانم و آقای ماتسوموتو نزدیک به ۲۰۸ سال است.
بر اساس داده‌های وزارت بهداشت ژاپن، این کشور از جمله کشورهایی است که شهروندان آن میانگین طول عمر بالاتری نسبت به بقیه دارند. این داده‌ها نشان می‌دهند که مردم هنگ‌کنگ به طور متوسط بیش از مردم تمام دنیا عمر می‌کنند. ژاپن با میانگین طول عمر ۸۴ سال در ردیف دوم این جدول جای دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!