زمین‌لرزه ۷.۶ ریشتری اندونزی و تیمور شرقی را لرزاند

توریست مالزی – بر اساس اعلام موسسه لرزه نگاری آمریکا (USGS)، زمین‌لرزه نسبتا شدید ۷.۶ در مقیاس ریشتر روز سه‌شنبه ۹ ژانویه، اندونزی و تیمور شرقی را لرزاند. به...
توریست مالزی – بر اساس اعلام موسسه لرزه نگاری آمریکا (USGS)، زمین‌لرزه نسبتا شدید ۷.۶ در مقیاس ریشتر روز سه‌شنبه ۹ ژانویه، اندونزی و تیمور شرقی را لرزاند.

به گزارش یورونیوز، مرکز این زمین لرزه در ۴۲۷ کیلومتری جنوب جزیره آمبون اندونزی و در عمق ۹۵ کیلومتری زمین گزارش شده است. آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی بدنبال وقوع این زمین‌لرزه نسبت به احتمال وقوع سونامی هشدار داد اما بعد این هشدار را لغو کرد. پس از زمین لرزه اصلی، پس لرزه‌هایی به بزرگی ۵.۵ ریشتری منطقه را دوباره به لرزه درآورد.

اندونزی به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در «حلقه آتش» در اقیانوس آرام، جایی که صفحات تکتونیکی با هم برخورد می‌کنند، سرزمینی زلزله‌خیر است. زمین لرزه‌ ۵.۶ ریشتری که ۲۱ نوامبر سال گذشته استان پرجمعیت جاوه را لرزاند، ۶۰۲ کشته بر جای گذاشت.

بزرگترین قهر طبیعت در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۰۴ میلادی در این گوشه از جهان که با زلزله در سوماترا و بدنبالش سونومی در اقیانوس هند رقم خورد جان بیش از ۲۳۰ هزار را تا کشورهای دوردستی همچون سریلانکا، هند و تایلند گرفت. این زمین‌لرزه قدرتمند به بزرگی ۹.۱ در مقیاس ریشتر باعث شکل‌گیری امواج عظیمی به ارتفاع ۳۰ متر شد که ساحل باندا آچه در شمال جزیره سوماترا را در هم کوبید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!