زنگ برگزاری انتخابات سراسری مالزی به صدا در آمد / ۱۸۰ روز تا انتخابات

توریست مالزی –  انتخابات سراسری مالزی که بر اساس موعد رسمی باید تا پیش از ماه آوریل سال ۲۰۱۸ برگزار شود، بنا به اظهارات وزیر کشور مالزی پس از سال...
توریست مالزی –  انتخابات سراسری مالزی که بر اساس موعد رسمی باید تا پیش از ماه آوریل سال ۲۰۱۸ برگزار شود، بنا به اظهارات وزیر کشور مالزی پس از سال نو چینی ها در ماه مارس سال آینده برگزار می شود.

شبکه خبر آسیا با پرداختن به شرایط اعلام پیشنهاد بودجه از سوی دولت ‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی به بیان برخی جزئیات عرصه سیاسی و اجتماعی مالزی پرداخت. بر اساس این گزارش، ‘احمد زاهد حمیدی’ وزیر کشور مالزی در هفته های گذشته و پس از سیل ایالت پنانگ با سفر به این منطقه تلاش کرد تا برخی حمایت ها را از سوی این ایالت به دست آورد.

به گزارش ایرنا، دولت فعلی مالزی که در سیزدهمین انتخابات سراسری این کشور نسبت به دوره های پیشین کرسی های بیشتری را از دست داد، اما با این وجود توانست همچنان با در اختیار داشتن اکثریت پارلمان قدرت را در اختیار داشته باشد. ‘نجیب تون رزاق’ پس از انتخابات سال ۲۰۱۳ تاکنون اقدامات گسترده ای برای تحکیم دولتش انجام داده و به روشهای مختلف تلاش کرده تا پیروز چهاردهمین انتخابات سراسری این کشور باشد.

در چهاردهمین انتخابات سراسری این کشور که گفته می شود در کمتر از ۱۸۰ روز آینده برگزار می شود، برای نخستین بار حزب حاکم (آمنو) شاهد برخی انشعابات در درون خود خواهد بود. از جمله اصلی ترین انشعاب های داخلی این حزب می توان به جدایی ‘ماهاتیر محمد’ نخست وزیر اسبق مالزی و ‘محی الدین یاسین’ معاون نخست مالزی اشاره کرد که اکنون به صداهای مخالف دولت تبدیل شده اند.

حزب اسلامی مالزی (پاس) نیز که تاکنون در ائتلاف مخالفان دولت حضور داشتند، بعد از انتخابات سال ۲۰۱۳ از این ائتلاف جدا شد و در کنار ائتلاف حاکم (جبهه ملی که در زبان محلی به آن باریسان نشنال گفته می شود) قرار گرفت.

اگرچه زمزمه انتخابات زودهنگام مالزی از یکسال پیش وجود داشته، اما اعلام اخیر به منظور برگزاری این انتخابات در ۱۸۰ روز آ ینده موضوعی است که تلاش مخالفان دولت مالزی را از هم اکنون افزایش داده و عرصه سیاسی این کشور را در هفته های پیش رو فعال تر می سازد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!