سیگنال‌های حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا

توریست مالزی – در آخرین ساعات کاری مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی، دو نامه ۱۲ صفحه ای به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارسال شده که این دو...
توریست مالزی – در آخرین ساعات کاری مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی، دو نامه ۱۲ صفحه ای به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارسال شده که این دو باشگاه را به هم ریخته است.

شکایت‌های زیاد از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مشکلات مالی این دو باشگاه، بد حسابی ها و بدهکاران داخلی و خارجی زیاد و بدهی سنگین دو باشگاه به نظام مالیاتی منجر به صدور حکم عدم صلاحیت این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش رو شده است.

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر موفق به رعایت الزامات و‌ معیارهای A قوانین و مقررات مجوز حرفه‌ای AFC نشده‌اند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، به دنبال تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با شرایط سه باشگاه ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی از سوی این فدراسیون منتشر شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ دادخواستی را در رابطه با عدم رعایت برخی از معیار ها و الزامات اجباری ( A Criteria) توسط باشگاه های استقلال، پرسپولیس و گل گهر تسلیم بخش کنترلی AFC Entry Control Body کرد که مسئولیت مشخص نمودن امکان حضور یا عدم حضور باشگاه ها در‌مسابقات باشگاهی تحت نظر AFC را دارد.

بموجب این دادخواستها، مدارک ارسالی قبلی باشگاهها جهت دریافت مجوز حرفه‌ای برای حضور در مسابقات لیگ‌قهرمانان‌آسیا، در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ توسط شرکت مستقل حسابرسی به نام “Ballympics” بررسی شد. دادخواستهای AFC و گزارش حسابرسی توسط AFC مستقیما برای کلیه باشگاههای ایرانی دریافت کننده مجوز حرفه ای ارسال شده و نواقص مربوط به هرکدام از باشگاه ها برای آنها با ذکر جزئیات و مستندات ارسال شده است.

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده به موجب ابلاغیه دریافتی، به باشگاه ها ۵ روز و‌ تا ساعت ۱۱:۵۹ شب به وقت محلی مالزی روز ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ فرصت داده شده تا دفاعیات و‌ مدارک و مستندات خود را برای تصمیمات آتی ارسال کنند.

در این گزارش اشاره‌ای به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ آسیا نشده اما خبرگزاری ایسنا در گزارشی اعلام کرده که با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

در گزارش ایسنا گفته شده تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس به دلیل پرونده‌های باز مالی که از سالیان گذشته باقی مانده و مربوط به مطالبات مالی است، از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. موضوعی که چالش تازه‌ای را برای فوتبال ایران رقم خواهد زد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!