غذاهایی که در مالزی مورد طبع ذائقه ایرانی‌اند

فست‌فودها توریست مالزی – فست فودها، شامل برگر کینگ، مک‌دونالد، ساب‌وی و کی اف سی، غذاهایی هستند که با قیمت پایین عرضه می‌شوند. از آن‌جایی که تمام فست‌فودهای معتبر...
فست‌فودها
توریست مالزی – فست فودها، شامل برگر کینگ، مک‌دونالد، ساب‌وی و کی اف سی، غذاهایی هستند که با قیمت پایین عرضه می‌شوند. از آن‌جایی که تمام فست‌فودهای معتبر از استانداردی مشخص و متعارف پیروی می‌کنند، نسبتن قابل اعتماد هستند می‌توانید به عنوان یک گزینه خوب و دم دست روی آن‌ها حساب کنید.



اما برگر کینگ که عمده ساندویچ‌های منوی آن‌ را انواع مختلف همبرگر تشکیل می‌دهد، به خاطر استفاده از مواد تازه‌تر و گوشت مرغوب طرفدار بیشتری دارد. فیش برگر را حتمن امتحان کنید.
ساب‌وی را به هیچ وجه از دست ندهید. ساندویچ‌های کالباس ساب‌وی با نان تازه از پرطرف‌دار‌ترین فست‌فودها در بین ایرانیان هستند. در ضمن محتویات ساندویچ‌تان را هم خودتان می‌توانید انتخاب کنید.

تپان‌یاکی
غذایی ساده و مقوی حاوی سیر و جوانه گندم بخارپز همراه با ادویه‌هایی که برای ما آشناست. تپان‌یاکی که در اصل یک غذایی ژاپنی‌ست معمولن با گوشت، مرغ و یا میگوی سرخ شده در روغن زیتون یا کره درست می‌شود. بسته به انتخاب شما معمولن یک کاسه برنج کته و گاه یک کاسه سوپ سبزیجات نیز کنار غذای شما سرو می‌شود. در فوت کورت پاویلیون طبقه زیرزمین یک آشپزخانه ژاپنی هست که غذا را روی بار روبروی شما می‌پزد و همان‌جا سرو می‌کند. حتمن با سس سیر مخصوص میل کنید. ارزش امتحان کردن دارد. بیف تپان‌یاکی فوت کورت klcc را هم از دست ندهید.



همبرگر و استیک
بهترین همبرگر کوالالامپور را هاردراک کافه دارد؛ اما در کنار هاردراک کافه، کیفیت رستوران‌های t.g.i friday’s و chili’s نیز عالی‌ست. اگر chili’s می‌روید حتمن بیف چیلی سس همراه با چیپس هم سفارش دهید. نکته دیگر این‌که نوشیدنی در چیلیز free refill است.



همین رستوران‌ها استیک و غذاهای وسترن دیگر هم سرو می‌کنند. اما گل سرسبد رستوران‌های کوالالامپور در طبخ استیک رستوران delicious است. یک برش گوشت تازه ۳۰۰ گرمی به همراه چند تکه سیب‌زمینی و سیر و مارچوبه تمام آن چیزی‌ست که delicious را جزء سه انتخاب برتر طرف‌داران استیک‌ قرار می‌دهد. اگر مایلید استیک‌تان در حالی‌که در یک ظرف چدنی جلز و ولز می‌کند سرو شود به گارسون بگویید سفارش‌تان sizzling باشد. در این رستوران‌ها وقتی سفارش همبرگر یا استیک می‌دهید گارسون حتمن از شما میزان پخت را می‌پرسد. اگر دوست دارید گوشت‌تان آب‌دار باشد، بگویید medium و چنان‌چه مایلید گوشت کاملن پخته شده باشد، بگویید well done.
medium well done هم حالتی‌ست بین این دو.

ناسی گورنگ آیام
بی‌راه نیست اگر ادعا کنیم ناسی گورنگ آیام محبوب‌ترین غذای مالزیایی در بین ایرانیان است. معنای تحت‌الفظی آن برنج سرخ شده به همراه مرغ است: برنج کته‌ای را با کلم، سیر، فلفل و چیلی با سبزیجات دیگری برای چند دقیقه روی حرارت بالا تف می‌دهند و همراه با مرغ سرخ شده سرو می‌کنند. فراید رایس هم از غذاهای محبوب مالزیایی است. اگر واقعن با غذاهای تند مشکل دارید، می‌توانید از گارسون بخواهید غذای شما را کم‌تر تند کند. برای صرف غذای مالایی مجموعه رستوران‌های old town cafe توصیه می‌شود.



غذاهای چینی
معروف‌ترین و در عین حال ساده‌ترین غذای چینی چیکن رایس است یا به قول خودمان پلو مرغ. برای هم‌وطنانی که به غذای خارجی عادت ندارند، طرز پخت برنج در هیچ جای دنیا خوب نیست. پس بدون پیش فرض پلوی ایرانی، چیکن رایس را سفارش دهید. به همراه یک سوپ ساده و آبکی. حتمن سویا سس به مرغ اضافه کنید.
برای سفارش ماهی باربیکیو، ماهی را خودتان از پیش‌خوان انتخاب می‌کنید. بعد آن‌را در فویل به همراه ادویه‌جات و مخلفاتی چون گوجه و فلفل و پیاز روی آتش کباب می‌کنند. مزه‌ی آن‌را هیچ وقت فراموش نمی‌کنید. حتمن با مقدار زیادی لیمو ترش صرف کنید که به‌جز طمع دادن به غذا، هضم آن‌را نیز بیمه می‌کنید. می‌توانید یک ظرف سبزیجات هم کنار غذا سفارش دهید. فراموش نکنید که بگویید no spicy چراکه ممکن است تا روز بعد بسوزید.
اصولن خوردن و لذت بردن از غذای چینی تجربه می‌خواهد. وقتی منویی با بیش از صد نوع غذا می‌بینید کاملن گیج می‌شوید. پس زیاد ماجراجویی نکنید. به‌جز چیکن رایس، نودلز و ماهی باربیکیو بقیه غذاها به شانس و ذائقه و همین‌طور میزان ماجراجویی شما در غذا خوردن بستگی دارد. میگو‌های رستوران‌های چینی هم قابل تامل‌اند.



مرغ تندوری
می‌توانید یک نان هم سفارش بدهید که همان‌جا پخته می‌شود . یک ظرف کوچک سوپ دال هم به همراه نان برای‌تان می‌آورند. با مقداری لیمو نوش جان کنید.



بریانی
نوعی برنج به نام بریانی است که ربطی به بریانی‌های اصفهان ندارد. این برنج خوشمزه به سبک های مختلفی درست می شود. و داخل آن ادویه بریانی و گوشت یا مرغ به همراه پیاز و سیر و بادام هندی است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!