ماهاتیر محمد: قدرت را واگذار می‌کنم اما نه پیش از نوامبر ۲۰۲۰

توریست مالزی – ماهاتیر محمد متعهد شد که قدرت را به انور ابراهیم واگذار کند. به گزارش ایسنا، ماهاتیر محمد، نخست وزیر ۹۴ ساله مالزی در گفتگویی با خبرگزاری...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد متعهد شد که قدرت را به انور ابراهیم واگذار کند.

به گزارش ایسنا، ماهاتیر محمد، نخست وزیر ۹۴ ساله مالزی در گفتگویی با خبرگزاری رویترز اظهار کرد، پیش از نشست کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–پاسفیک (اَپک) در سال ۲۰۲۰ که مالزی میزبانی آن را بر عهده خواهد داشت، قدرت را واگذار نخواهد کرد اما پس از آن برای این کار آماده خواهد بود. من متعهد شده‌ام که قدرت را واگذار کنم و این کار را خواهم کرد اما فکر می‌کنم ایجاد تغییر درست پیش از نشست اپک مخرب خواهد بود.

وی با اشاره به اتهامات تعرض جنسی که اخیرا علیه انور ابراهیم، رییس حزب حاکم مالزی مطرح شده، افزود: من کناره‌گیری می‌کنم و قدرت را به او (انور ابراهیم) می‌سپارم. اگر مردم او را نمی‌خواهند به خودشان مربوط است اما من کاری که به آن متعهد شده‌ام را فارغ از هر اتهامی که مطرح شده، انجام خواهم داد. متعهد شده‌ام و به آن عمل خواهم کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال واگذاری قدرت در دسامبر ۲۰۲۰ گفت: وقتی زمانش فرا رسید این مساله را بررسی خواهیم کرد. اگر چه ماهاتیر در کمپین انتخاباتی سال گذشته‌اش متعهد شد که قدرت را به انور واگذار کند، بعدها اظهار کرد که برای جبران آسیب‌هایی که در دوران نخست وزیر پیشین به مالزی وارد شده، به زمان بیشتری نیاز دارد.

کوالالامپور طی روزهای آتی میزبان نشستی خواهد بود که رهبران ایران، پاکستان، ترکیه و دیگر کشورهای مسلمان را گردهم خواهد آورد. ماهاتیر در این باره گفت، این نشست بر مسائلی از جمله اتهام سوء استفاده از حقوق مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ متمرکز خواهد بود اما چشم‌انداز اقدام جهان اسلام در این زمینه محدود خواهد بود.

ماهاتیر اظهار کرد: موضع‌گیری یک چیز است و انجام کاری که بتواند این شرایط را بهبود ببخشد چیز دیگری است. وقتی موضع‌گیری می‌کنیم که نتیجه‌اش اعمال فشار بیشتر باشد ولی این کار برای ما نتیجه خوبی نخواهد داشت. او در گذشته نیز گفته بود، چین بسیار قدرتمند است و نمی‌توان آن را بر سر مساله سین‌کیانگ به چالش کشید.

این نخست وزیر در خصوص جلسات استماع کشتار مسلمانان روهینجا در دیوان کیفری بین‌المللی نیز ابراز امیدواری کرد که اتهام “نسل‌کشی” به رسمیت شناخته و پذیرفته شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!