ماهاتیر محمد کمک چین را برای حل مسائل مالزی خواستار شد

توریست مالزی – ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی که به چین سفر کرده است کمک پکن را برای حل مسائل مالی مالزی از جمله از راه مذاکره دوباره در...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی که به چین سفر کرده است کمک پکن را برای حل مسائل مالی مالزی از جمله از راه مذاکره دوباره در خصوص توافقنامه های دوجانبه نا متوازن خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ماهاتیر محمد ۹۳ ساله که ماه مه به عنوان نخست وزیر مالزی انتخاب شد مخالف یک سری توافقنامه هایی است که بین شرکت های چینی و دولت نجیب رزاق،‌ رقیب سیاسی او امضا شده است. نجیب رزاق، نخست وزیر پیشین مالزی به فساد مالی متهم شده است. دولت مالزی حدود ۲۲ میلیارد دلار از طرح های مورد حمایت چین در این کشور را به حال تعلیق در آورده است که از جمله آنها می توان به طرح خط آهن بین مرز تایلند و کوالالامپور اشاره کرد.
نخست وزیر جدید مالزی وعده داده است این مسئله را در سفر پنج روزه خود به چین با مقامات این کشور مطرح کند.
ماهاتیر محمد در پکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لی کچیانگ، همتای چینی خود گفت: “من معتقدم که چین از بررسی مسائلی که ما با آن پیش رو هستیم استقبال و شاید به حل برخی مسائل بودجه ای داخلی ما کمک خواهد کرد”.

نخست‌وزیر چین: مایل به تقویت روابط دوجانبه با مالزی هستیم
لی کچیانگ، نخست وزیر چین از تمایل دولتش برای تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی با مالزی خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر چین در جریان سفر ماهاتیر محمد، همتای مالزیایی خود به چین گفت دولت پکن خواهان ارتقا روابط دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی بین مالزی و چین است.
بعد از پیروزی ماهاتیر محمد در انتخابات سراسری مالزی در ماه مه گذشته و از زمانی که او مجددا در این کشور به قدرت رسید، روابط مالزی با چین دچار تنش شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!