مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شد

توریست مالزی – مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ثبت جهانی مروارید خلیج فارس خبر داد.­ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت...
توریست مالزی – مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ثبت جهانی مروارید خلیج فارس خبر داد.­
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صمت، سید­مهدی صالحی مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خلیج فارس ایران با پیشوند مروارید در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) به ثبت جهانی رسید.­ رسما بر اساس سند ثبت جهانی مروارید خلیج فارس، فقط به نام خلیج فارس نامیده می شود و هیچ کشوری نمی تواند غیر از این عمل کند.
مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از ثبت ۶ محصول استراتژیک ایرانی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
وی اظهار کرد: محصولات صادراتی و استراتژیک با عناوین سنگ تراورتن محلات، انجیر فارس، زعفران قائنات، گز اصفهان و بلداجی و کشمش ملایر در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت جهانی رسیده است.
مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از رتبه چهارم ایران از نظر ثبت جهانی محصولات در این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ محصول و کالای صنعتی و معدنی در سازمان WIPO توسط ایران به ثبت رسیده‌است که تعداد این محصولات، ایران را از این لحاظ در رتبه چهارم قرار می‌دهد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!