گیاهان سلامت بخش در اتاق خواب

توریست مالزی- محققان می گویند که با قرار دادن برخی گیاهان خانگی در اتاق خواب می توان از فواید آنها برای سلامتی بهره برد و بر سرماخوردگی، تنگی نفس و...
توریست مالزی- محققان می گویند که با قرار دادن برخی گیاهان خانگی در اتاق خواب می توان از فواید آنها برای سلامتی بهره برد و بر سرماخوردگی، تنگی نفس و بی خوابی غلبه کرد.

گل و گیاه زینت بخش باغچه ها هستند، اما اکنون محققان می گویند که با انتقال آنها به فضای داخل خانه نیز می توان از برخی فواید آنها برای سلامتی بهره برد زیرا گیاهان سبز به واسطه حذف آلاینده ها از هوا موجب کاهش استرس، اضطراب می شوند.
مدت هاست که محققان از فواید گیاهان خانگی سخن می گویند اما اکنون به تاثیر مثبت آنها بر کیفیت خواب و افزایش سلامتی اشاره دارند.
بر این اساس، محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در یک مطالعه جدید به بررسی این موضوع پرداختند که قرار دادن کدام گیاه خانگی در اتاق خواب می تواند فوایدی برای سلامتی انسان داشته باشند.

*** نخل اریکا
این محققان متوجه شدند که استفاده از نخل اریکا در خانه رطوبت بخش و روشی موثر برای حذف آلاینده ها از فضای خانه است.
به گفته آنها، این نخل برای افراد مستعد به سرماخوردگی و ابتلا به مشکلات سینوس فوق العاده است زیرا با انتشار رطوبت در هوا و تسهیل تنفس، به بهبودی فرد کمک می کند.

***آلوئه ورا
این گیاه را به راحتی می توان در خانه نگهداری کرد و با استفاده از آن فضا را زینت بخشید.
محققان ناسا، آلوئه ورا را به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا نامگذاری کرده اند زیرا در طول شب مدام اکسیژن منتشر می کند و قرار دادن آن در اتاق خواب ایده خوبی است. این گیاه همچنین با انتشار بنزن (در مواد شوینده و پلاستیک) و فرمالدئید (در لاک ها و کفپوش ها) مقابله و کمک می کند که هوا خالص بماند.

***نخل کوتوله
براساس یافته محققان، همچنین نخل کوتوله که یک گیاه بادوام، مقاوم به خشکی و با طول عمر بالاست، کاربرد قابل توجهی در حذف مواد آلاینده به ویژه زایلن از هوا دارد.

***سرخس بوستون
سرخس بوستون که از دیرباز زینت بخش فضای داخل خانه ها بوده، در فهرست ناسا متشکل از ۵۰ گیاه تصفیه کننده هوا، در رده نهم قرار دارد و به ویژه برای حذف فرمالدئید مناسب است.

*** آگلونما یا «همیشه سبز چینی»
نگهداری این گیاه در خانه بسیار راحت است زیرا به راحتی می تواند در مناطق کم نور رشد کند. محققان متوجه شدند که این گیاه قادر است سموم بیشتری را از هوا حذف کند.

***گیاه ‘اسپاتی فیلوم سنسیشن’ یا ‘سوسن صلح’
به گفته محققان، این گیاه زیبا می تواند هوا را تمیز کند و کیفیت آن را تا ۶۰ درصد بهبود بخشد. این گیاه همچنین اسپورهای قارچ را از طریق برگ ها جذب می کند و انها را در ریشه هایش به چرخش درمی اورد تا به عنوان غذا مورد استفاده قرار گیرد.

***گیاه عنکبوتی
این گیاه خانگی بسیار سریع رشد می کند و می تواند تا ۹۰ درصد سموم هوای اتاق خواب را تنها در دو روز حذف کند. این گیاه به ویژه برای افرادی که نسبت به گرد و غبار حساسیت دارند، خوب است.

***نخل راپیس
این گیاه خانگی یکی از موثرترین گیاهان برای حذف فرمالدئید، آمونیاک، زایلن و تولوئن از هوا است.

***گیاه زینتی فیکوس بنجامین یا انجیل یا انجیر مجنون
این گیاه خانگی نیز برای حذف آلاینده های ناشی از موکت و مبلمان خانه مانند فرمالدئید، بنزن و تری کلروتیلن بسیار مناسب است.

منبع: ایرنا

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!