نامزد ایرانی- آمریکای اسکار کیست؟

توریست مالزی – فیلم ببر سفید تنها در یک رشته نامزد شده است: بهترین فیلمنامه اقتباسی از رامین بَحرانی. به گزارش بی بی سی، رامین بحرانی سینماگر آمریکایی ایرانی‌تبار...
توریست مالزی – فیلم ببر سفید تنها در یک رشته نامزد شده است: بهترین فیلمنامه اقتباسی از رامین بَحرانی.

به گزارش بی بی سی، رامین بحرانی سینماگر آمریکایی ایرانی‌تبار بیشتر با فیلم‌های مستقل و تحسین‌شده‌اش شناخته می‌شود. او ببر سفید را برای نتفلیکس و بر اساس کتاب برنده جایزه بوکر با همین نام نوشت و کارگردانی کرد.

این فیلم تنها در یک رشته نامزد اسکار شده و سنت ۲۰ ساله این جوایز را حفظ کرده است. در طول این سال‌ها همیشه یک فیلم در میان نامزدهای بهترین فیلمنامه در اسکار بوده که هیچ رشته دیگری نامزد نبوده است. این بار رامین بحرانی با فیلمنامه ببر سفید جایی را پر کرد که در سال‌های قبل فیلم‌هایی مانند چاقوکشی، در بروژ و بازی مالی در آن جایگاه بودند: فیلم‌هایی که فقط برای فیلم‌نامه‌شان نامزد اسکار شدند.

رامین بحرانی ۴۶ سال دارد، از پدر و مادری ایرانی در کارولینای شمالی آمریکا به دنیا آمده و چند سالی را در جوانی در ایران زندگی کرده است. او با فیلم‌های مستقلی مانند خداحافظ سولو و اوراقچی شناخته می‌شود و در فیلم‌های بعدی‌اش مانند به هر قیمتی و ۹۹ خانه از هنرپیشه‌های شناخته‌شده‌تری استفاده کرده است.

فیلم ببر سفید که ماه ژانویه در نتفلیکس به نمایش درآمد در هند ساخته شده و پریانکا چوپرا ستاره بین‌المللی سینمای هند هم از جمله بازیگران آن است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!