نگران بازنشر «انتقامی» عکسهای خصوصی خود در فیسبوک نباشید

توریست مالزی – فیسبوک در طرحی آزمایشی در استرالیا برای مقابله با بازنشرعکس های خصوصی و برهنه جهت باج گیری یا پورنوگرافی انتقامی، از کاربران خود خواسته است تا...
توریست مالزی – فیسبوک در طرحی آزمایشی در استرالیا برای مقابله با بازنشرعکس های خصوصی و برهنه جهت باج گیری یا پورنوگرافی انتقامی، از کاربران خود خواسته است تا عکس های برهنه خود را برای این شرکت ارسال کنند.

به گزارش یورونیوز، برای این کار، فیسبوک از سیستم امنیت اطلاعات «هش» یا کدگذاری غیر قابل بازگشت که همانند اثر انگشت دیجیتالی است استفاده می کند تا بتواند عکس را شناسایی و از بازنشر تصاویر بدون رضایت صاحب آن جلوگیری کند. هدف این طرح این است که از افرادی که برای شریک زندگی خود یا شریک زندگی سابق خود عکسهای برهنه و خصوصی فرستاده اند، محافظت کند. در پورنوگرافی انتقامی، شریک سابق زندگی با انتشار تصاویر خصوصی برهنه یا عمل جنسی (واقعی یا دستکاری شده) اقدام به تهدید، اخاذی و بدنام کردن فرد می کند.

فیسبوک این تکنولوژی را با همکاری دفتر امنیت اینترنتی دولت استرالیا در این کشور اجرا می کند. در این طرح کاربرانی که از احتمال انتشار تصاویر خود نگران هستند باید ابتدا فرم شکایت آنلاین را در وبسایت کمیسیون امنیت اینترنتی استرالیا پر می کنند. سپس از آنها خواسته می شود که عکس های مورد نظر را در مسنجر فیس بوک برای خود ارسال کنند. فیس بوک به محض دریافت شکایت از سوی کمیسیون می تواند به تصاویر دسترسی پیدا کرده و آنها را با سیستم «هش» کدگذاری کند. شرکت فیس بوک می گوید که این تصاویر را برای مدت کوتاهی ذخیره کرده و سپس بر اساس قوانین شرکت آنها را از سیستم خود حذف خواهد کرد.

جولیا اینمنت گران، عضو ارشد کمیسیون امنیت اینترنتی استرالیا این طرح را راهی مناسب برای جلوگیری از سواستفاده از عکس ها پیش از بازنشر آنها در فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر خواند و گفت: «در موارد متعدد، عکس ها یا فیلم های خصوصی در شرایط خاصی با رضایت طرفین گرفته شده، اما رضایتی برای بازنشر آنها بصورت گسترده وجود نداشته است.»

کری گلدبرگ، وکیل متخصص امنیت زندگی خصوصی با تقدیر از همراه شدن فیسبوک برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در اینباره می گوید: ما خوشحالیم که فیسبوک به حل کردن این مشکل کمک می کند. مشکلی که نه تنها برای قربانیان پورنوگرافی انتقامی اتفاق افتاده بلکه می تواند باعث نگرانی افرادی شود که خود را در معرض این سوءاستفاده می بینند. وی معتقد است که بدلیل وجود میلیاردها کاربر در فیسبوک، این شبکه اجتماعی می تواند به مکانی مناسب برای متخلفین و سواستفاده گران تبدیل شود. این افراد از طریق پخش گسترده پورنوگرافی بدون رضایت فرد می توانند به قربانیان و نزدیکان آنها لطمه وارد کنند.

بر اساس داده های منتشر شده توسط یک موسسه در ایالات متحده،۴ درصد کاربران آمریکایی در سال ۲۰۱۶ قربانی پورنوگرافی انتقامی شده اند که در زنان زیر سی سال این رقم به ۱۰ درصد می رسد. پیش از این نیز فیسبوک از فناوریهای شناسایی و کدگذاری تصاویر جهت جلوگیری از انتشار پورنوگرافی و سواستفاده از کودکان یا تصاویر مربوط به گروه های افراطی استفاده می کرد اما این فناوریها به اندازه «هش» دقیق نبوده اند. فناوری «هش»، دی ان ای و اثر انگشت دیجیتالی است می تواند تصاویر را حتی در صورت تغییرات شناسایی کند.

این فناوری شامل همه شبکه های اجتماعی نمی شود، بنابراین فیسبوک می گوید که برای محافظت از ایمنی کاربران باید تمام سیستم عامل های آنلاین را به پیوستن به این طرح تشویق کنیم.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار + 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!