هوش مصنوعی، از انتخاب هیئت منصفه تا ارزیابی چهره مجرم هنگام پاسخ دهی به پرسش ها

توریست مالزی – قوانین قضایی بی شباهت به تعدادی الگوریتم های از پیش تعیین شده نیستند. درست مثل کد نویسی، در قانون نیز هر عملی عکس العملی دارد. اگرچه...
توریست مالزی – قوانین قضایی بی شباهت به تعدادی الگوریتم های از پیش تعیین شده نیستند. درست مثل کد نویسی، در قانون نیز هر عملی عکس العملی دارد. اگرچه قوانین و سیستم حقوقی ساده و پیش پا افتاده نیست، اما نگاهی به دادگاه ها و روند پیگیری پرونده ها نشان می دهد که بسیاری از پرونده ها با چند قانون مشخص قابل خاتمه هستند.
به گزارش انتخاب، فوربس نوشت: تعداد زیادی از شرکت های حقوقی جدید، در حال حاضر از هوش مصنوعی برای پرونده های خود استفاده می کنند. پیش بینی شده است که هوش مصنوعی در دهه آینده بیشتر موقعیت های تحقیقاتی و حقوقی را حذف خواهد کرد. اما می توان انتظار داشت سیستم های حقوقی اساسا تحتت تاثیر هوش مصنوعی حرفه وکالت را به خطر نابودی بکشانند؟
دلایل زیادی برای باور وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند به عنوان صنعت کامپیوتری قانون مدار برای پیشبرد برخی پرونده ها مفید باشد. در حال حاضر، سیستم حقوقی به وکلا، دادیارها، دادستان ها، پژوهشگران و … برای فهرست بندی و پردازش اطلاعات متکی است. برای شرکت های حقوقی این وابستگی می تواند گرانقیمت باشد و البته در دفاتری که مشتریان زیادی ندارند هزینه های مشاوره، باز کردن پرونده و … برای دفترها بسیار است.
با این حال، فقط در کسری از ثانیه، هوش مصنوعی می تواند یک پرونده را بازگشایی، ثبت، ارزیابی و بررسی کند. افزون بر اینها، هوش مصنوعی می تواند به کاهش هزینه ها در کنار کوتاه کردن زمان بررسی پرونده بپردازد. شرایطی نیز وجود دارد که با استفاده از هوش مصنوعی می توان موکل هایی را که در توضیح پرونده خود مشکل دارند کمک کرد پرونده را با هوش مصنوعی در میان بگذارند.
هوش مصنوعی در جمع آوری مستندات و انجام تحقیقات پرونده نیز بسیار دقیق عمل می کند. درواقع شاید هوش مصنوعی برای بسیاری از امور به انسانها متکی باشد اما در بلند مدت با خدماتی که به دفاتر حقوقی ارائه می دهد، می تواند سرعت برنده شدن در یک پرونده حقوقی را چندین برابر کند.
درشرایطی که بسیاری از وکلا نگران نفوذ هوش مصنوعی و چگونگی آینده شغلی خود هستند، هوش مصنوعی حتی وارد دادگاه ها شده است و برای تعیین افراد واجد شرایط برای دریافت وثیقه یا احکام خاص نیز به قضات مشاوره می دهد.
گریاردی، کارشناس حقوقی و مدرس دانشگاه در این خصوص می گوید: ” اصلا تعجب نمی کنم اگر روزی از فناوری هوش مصنوعی برای انتخاب هیئت منصفه استفاده شود.”
هوش مصنوعی نه تنها می تواند بسیاری از واکنش های افراد را پیشبینی کند، بلکه می تواند برای تجزیه و تحلیل واکنش های صورت و زبان بدن افراد مفید باشد، این موضوع می تواند به شناسایی مجرمان کمک کند، درواقع هوش مصنوعی می تواند هر نوع حرکت چشمان، تغییر رنگ پوست و تغییر موقعیت بدن، را در هنگام پاسخ دادن به سوالات افراد بررسی کند.
به رغم چنین تحولاتی در داخل دادگاه، به سختی می توان تصور کرد که چگونه وکلا ممکن است توسط هوش مصنوعی جایگزین شوند. در حال حاضر، توانایی منحصر به فرد انسان برای ایجاد همدلی با اعضای هیئت منصفه و قضات به طور یکسان آنها را برای مشورت های حقوقی ضروری می سازد. اما اگر یک روز قضات با روباتها جایگزین شوند چه؟
مایکل ریچاردسون، دبیر دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا، نگران این احتمال است. وی می گوید این چیزی است که اساسا در سیستم عدلی اشتباه است. سرعت بخشیدن به پردازش جمعی افراد با کمک هوش مصنوعی تفاوت هایی اساسی با وضعیتی دارد که هوش مصنوعی بخواهد به جای انسان قضاوت کند. وی می گوید حتی برترین هو مصنوعی نیز نمی تواند کار قضاوت انسان را به درستی انجام دهد و همه جوانب انسانی را در نظر بگیرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 + 11 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!