واکسیناسیون کرونا با فروش NFT فیلم ایرانی-آمریکایی

توریست مالزی – ان‌اف‌تی حق مالکیت معنوی فیلم اولین تولد به‌ فروش می‌رسد و مقداری از سود آن برای اهدای واکسن کرونا به ایران تخصیص خواهد یافت. به گزارش...
توریست مالزی – ان‌اف‌تی حق مالکیت معنوی فیلم اولین تولد به‌ فروش می‌رسد و مقداری از سود آن برای اهدای واکسن کرونا به ایران تخصیص خواهد یافت.

به گزارش زومیت، بنا بر اطلاعیه‌ی رسمی American Brightlight Film Productions، فیلم «اولین تولد» به کارگردانی علی عطشانی (کارگردان ایرانی) که محصول مشترک هالیوود و ایران است و در دسامبر ۲۰۱۹ در آمریکا به‌ نمایش درآمده است، به‌زودی و برای نخستین‌ بار در تاریخ سینما، به‌صورت توکن غیر قابل معاوضه (NFT) برای فروش به‌ حراج گذاشته شود و در پی آن، تمام حقوق معنوی فیلم به خریدار واگذار و ۵ درصد از سود به‌دست‌آمده از این حراج برای خرید واکسن معتبر کرونا و اهدا به ایران تخصیص داده شود.

حق مالکیت معنوی فیلم «۱st Born» به کارگردانی علی عطشانی، کارگردان فیلم‌های دموکراسی تو روز روشن (۱۳۸۸)، تلفن همراه رئیس جمهور (۱۳۹۰) و کاتیوشا (۱۳۹۶) از طریق فناوری بلاک چین به‌ حراج گذاشته خواهد شد و ۵ درصد از سود از فروش آن برای خرید واکسن کرونا هزینه خواهد شد تا برای ایران ارسال شود. این حراج برای اولین بار در تاریخ سینما برگزار شده است و با شروع در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۱ (۳۰ مرداد ۱۴۰۰) تا یک هفته ادامه خواهد داشت و در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۲۱ (۵ شهریور ۱۴۰۰) به پایان خواهد رسید. میزبان برگزاری حراج NFT فیلم اولین تولد وب‌سایت opensea.io است و برای مشارکت در حراج باید به آن مراجعه کنید.

برنده‌ی حراج توکن غیر قابل معاوضه‌ی فیلم ۱st Born، علاوه‌ بر حق مالکیت معنوی فیلم، سه نسخه‌ی فیزیکی از فیلم به‌ همراه امضای تمام بازیگران آن دریافت می‌کند. این فیلم اولین همکاری سینمایی بین ایران و هالیوود است و شرکت امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز تهیه‌ی آن را به‌ عهده داشته. از بازیگران آمریکایی حاضر در این فیلم می‌توان به وال کیلمر با سابقه‌ی بازی در نقش «بتمن»، رابرت نپر که به‌ دلیل نقش‌آفرینی به‌عنوان تی-بگ در سریال «فرار از زندان» شناخته می‌شود، تام برنگر، دنیس ریچاردز، دامینیک سوین، گرگ گرانبرگ، ویلیام بالدوین و کن داویتیان اشاره کرد.

فیلم اولین تولد، یک کمدی میان‌فرهنگی در مورد دو خانواده ایرانی و آمریکایی است. شخصیت بن که در ایران به‌ دنیا آمده با کیت که متولد کالیفرنیا است، ازدواج می‌کند و مشکلات تولد فرزند اول این زوج باعث می‌شود خانواده‌های ایرانی و آمریکایی این زوج با یکدیگر روبه‌رو شوند و تقابل فرهنگی و سیاسی بین دو خانواده با سبک کمدی به تصویر کشیده شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!