وعده غذایی از مزرعه تا هواپیما، سرویس جدیدی در هواپیمایی سنگاپور!

توریست مالزی – مفهوم «از مزرعه تا میز غذا» تقریباً به مفهومی همه‌گیر تبدیل‌ شده است، اما مفهوم مزرعه تا هواپیما به‌تازگی در حال گسترش است. سرویس جدیدی در...
توریست مالزی – مفهوم «از مزرعه تا میز غذا» تقریباً به مفهومی همه‌گیر تبدیل‌ شده است، اما مفهوم مزرعه تا هواپیما به‌تازگی در حال گسترش است. سرویس جدیدی در شرکت هواپیمایی سنگاپور راه‌اندازی شده است که در این سرویس به مسافران بیزینس کلاس در مسیر ۱۹ ساعته نیویورک به سنگاپور مواد غذایی تازه ارائه می‌شود. برای ارائه این سرویس شرکت هواپیمایی سنگاپور با مزرعه‌ای سرپوشیده که مواد غذایی را به‌صورت مزرعه عمودی در نزدیکی فرودگاه نیویورک کشت می‌کند، وارد همکاری شده است؛ بنابراین مسافران می‌توانند یک غذای باکیفیت به همراه تازه‌ترین مواد اولیه را تجربه کنند.

رویکرد مزرعه اِئروفارمز (AeroFarms) کنترل سبزیجات از بذر تا زمان بسته‌بندی است. همچنین عملکرد کشاورزی در محیط بسته بازدهی به‌مراتب بالاتری نسبت به فضای باز دارد. این مزرعه فضای زیر کشتی حدوداً ۲۱۰۰۰ مترمربعی دارد و ظاهراً بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان است. مزرعه اِئروفارمز از سقفی به ارتفاع ۱۲ متر بهره می‌برد و در آن به‌جای استفاده از نور خورشید چراغ اِل ای دی (LED) جایگزین شده است. آبیاری این مزرعه نیز به‌گونه‌ای است که بازه زمانی برداشت محصول را به‌طور متوسط حدود یک‌سوم کاهش می‌دهد.

در حال حاضر گزینه غذای از مزرعه تا هواپیما فقط برای کلاس پروازی بیزینس فراهم‌ شده است و بلیط این پرواز حدود ۱۵۰۰ دلار (حدود ۱۷ میلیون تومان) قیمت دارد؛ بنابراین کسانی که بلیط بیزینس نیویورک به سنگاپور را رزرو می‌کنند، می‌توانند انتظار یک وعده غذایی معطر و خوش‌طعم را داشته باشند که محل رشد گیاهان آن تنها چند کیلومتر با فرودگاه نیویورک فاصله دارد.

این ایده علی‌رغم اینکه می‌تواند بسیار مورد توجه باشد ولی طبق برآوردها نمی‌تواند به فروش شرکت کمکی کند، زیرا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بخصوص شرکت‌های هواپیمایی آسیا و خاورمیانه در سال‌های اخیر تلاش زیادی را برای تقویت محصولات غذایی و آشامیدنی بخصوص برای کلاس پروازی فرست کلاس و بیزینس کلاس کرده‌اند.

البته این احتمال هم وجود دارد که شرکت هواپیمایی سنگاپور از طریق گسترش منوهای غذایی مزرعه تا هواپیما بتواند گروه خدمتی جدیدی را ایجاد کند. درنهایت شرکت هواپیمایی سنگاپور هدف خود را ارائه محصولاتی تازه به مسافران، همراه با محیط‌زیست پایدار اعلام کرده است.

منبع: لست سکند

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!