کارگردان مالزیایی: آثار مشترک روابط ایران و مالزی را تقویت می کند

توریست مالزی – کارگردان مالزیایی با تاکید برضرورت همکاری های هنری میان هنرمندان ایران و مالزی معتقد است: آثار هنری مشترک می تواند فضاهای بسته درمسیر روابط دو کشور...
توریست مالزی – کارگردان مالزیایی با تاکید برضرورت همکاری های هنری میان هنرمندان ایران و مالزی معتقد است: آثار هنری مشترک می تواند فضاهای بسته درمسیر روابط دو کشور را شکسته و پل های روابط را ترمیم و تقویت کند.

به گزارش ایرنا، کامل خان  تاکید کرد: هنرمندان ایران و مالزی می توانند با همکاری و عرضه تولیدات مشترک فضای جدیدی را در عرصه روابط دو کشور ایجاد کنند . وی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه اهالی سینما درایران و مالزی گفت: مردم مالزی محصولات فیلم و سینمای ایران را دوست دارند و درعین حال کارگردانان جوان مالزیایی هم درمورد نحوه ساخت فیلم خوب نیاز به آموزش دارند.
کامل خان افزود: صنعتگران و اهالی سینما در مالزی دوست دارند که فعالان این عرصه در ایران اعم از کارگردان و دیگر هنرمندان با همکاران مالزیایی خود کار مشترک داشته باشند. اهل سینما درمالزی نیز از ظرفیت های آموزشی صنعت سینمای ایران بیش از گذشته برای ساخت تولیدات موثر سینمایی و تلویزیونی استفاده کنند.
وی کارهای تولید شده در صنعت سینمای مالزی را عمدتا کپی برداری شده از سینمای آسیا یا غرب دانست و گفت : ساخت آثار فاخر نیاز به ایده های جدید و نوین دارد که همکاری های مشترک هنری میان هنرمندان دو کشور منجر به تولیدات درخور و قابل توجهی در سینمای آسیا خواهد شد. آثار هالیوودی که در سینماهای جنوب شرق آسیا به نمایش گذاشته می شود از دو ویژگی اکشن یا خشونت و مسائل جنسی بهره برده است . اما سینمای ایران دارای ارزشهای اخلاقی ،انسانی و اجتماعی است.  بسیاری از صحنه های آثار سینمایی غرب و یا حتی شرق را می توان از کل ماجرای فیلم حذف کرد بدون اینکه به محتوا لطمه ای وارد شود اما در اثار سینمایی ایران به دلیل معنا نگر بودن مخاطبان باید تمام سیر داستان فیلم را نظره گر باشند که این یک ارزش مهم در تولیدات سینمایی است.
کارگردان مالزیایی گفت : از نگاه عمومی در مالزی، فیلم ها و آثار ایرانی صحنه های اکشن کمی دارد اما از نگاه تولید کنندگان مالزیایی ، این آثار دارای ارزش های جدیدی است که نمی توان از آن ها صرف نظر کرد. به گفته وی مخاطب عمومی در مالزی عمدتا فیلم های با موضوعات ترسناک ، اکشن و کمدی را می پسندد که این مساله تاثیر پذیرفته از صنعت سینمای غرب و در حال حاضر به ویژه سینمای کره است. وی ابراز امیدواری کرد  هنرمندان مالزیایی بتوانند با کمک هنرمندان و کارگردانان ایرانی آثار درخور مشترکی برای مردم ایران و مالزی بسازند، آثاری که در گیشه نیز فروش لازم را داشته باشد.
وی  تاکید کرد: هنرمندان مالزیایی با جشنواره فیلم فجر کاملا آشنا هستند و امسال هم احتمالا ‘سید ذوالکفلی’ یکی از کارگردانان مالزی با فیلمی در حوزه زنان در بخش بین الملل این جشنواره شرکت خواهد کرد.  هر مخاطب که فیلم های فاخر ایرانی را می بیند با این آثار بلافاصله ارتباط برقرار می کند زیرا دارای ارزشهای والا و برخاسته از درون انسان است که همگان به دنبال آن هستند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

هشت − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!