کرونا؛حیواناتی که گرسنه مانده‌اند / نیاز باغ وحش مالزی به کمک مالی

توریست مالزی – به دلیل دستور کنترل حرکت (MCO)، که از ۱۸ مارس در مالزی به مرحله اجرا درآمد ،باغ وحش نگارابه دلیل عدم اهدای کمک مالی و فروش...
توریست مالزی – به دلیل دستور کنترل حرکت (MCO)، که از ۱۸ مارس در مالزی به مرحله اجرا درآمد ،باغ وحش نگارابه دلیل عدم اهدای کمک مالی و فروش بلیط مجبور شد از صندوق اضطراری خود برای تأمین هزینه های عملیاتی استفاده کند.

معاون باغ وحش نگارا ، روزولی گفت: با این حال ، همه حیوانات موجود در باغ وحش سالم و از نظر بهداشتی خوب هستند.

وی گفت: ‘این مسئولیت بزرگی است که هزینه های باغ وحش را در این تعطیلی موقت پوشش دهیم زیرا باغ وحش نگارا به فروش بلیط، اجاره فضایی، حمایت مالی شرکت ها و کمک های مالی عمومی برای درآمد متکی است.’

همچنین به گفته طرفداران محیط زیست، با شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر درآمد صنعت توریسم در تایلند بیش از هزار فیل در این کشور در معرض گرسنگی قرار گرفته‌اند.

غیبت تورریست‌ها در این کشور به این معنی است که سیر نگه داشتن این حیوانات برای بسیاری از فیل‌بانان سخت شده است. تعداد فیل‌هایی که آزادانه در طبیعت زندگی نمی‌کنند در این کشور حدود ۴۰۰۰ تخمین زده می‌شود؛ این حیوانات روزانه تا حدود ۲۰۰ کیلوگرم غذا می‌خورند.

لک چایلرت، موسس بنیاد “نجات فیل‌ها” گفته است: “اگر برای امن نگه داشتن فیل‌ها اقدامات حمایتی صورت نگیرد، این حیوانات که بعضی از آنها هم حامله هستند؛ یا از گرسنگی خواهند مرد یا در خیابان باید گدایی (غذا) کنند.” به گفته او: “راه‌های جایگزین دیگر این است که بعضی از این حیوانات به باغ وحش‍ها فروخته شوند و یا در حمل غیرقانونی کنده درختان از آنها استفاده شود که بر اساس قانون از سال ۱۹۸۹ استفاده فیل‌ها به این منظور منع شده.”

سیر کردن و سالم نگهداشتن فیل‌ها اصولا کار آسانی نیست و هم اکنون با گرم و خشک شدن هوا این کار مشکل‌تر هم می‌شود. کری مک کره‌آ، یکی از مدیران منطقه حفاظت شده فیل‌ها در شمال تایلند می‌گوید بعضی از روستائیانی که در نزدیکی او زندگی می‌کنند حدود هفتاد فیل را به این منطقه آورده‌اند “چون دیگر درآمدی از گردشگران ندارد.” “سیر کردن فیل‌ها اولویت است اما مسئله اینجاست که دیگر جنگلی باقی نمانده است.”

چندی پیش نیز میمون های گرسنه به شهرهای تایلند هجوم برده بودند. و نیز در شبکه های اجتماعی مالزی عکسی از میمون ها منتشر شد که در حال شنا در استخر یک مجتمع مسکونی بودند.

این در حالی است که در کشورهای دیگر نیز بسیاری از جیوانات در معرض گرسنگی قرار گرفته اند. از جمله کبوتران در اسپانیا و گوزن ها در ژاپن و .. .

با خانه‌نشین شدن آدم‌ها، حیوانات بدون ترس از لانه‌ها بیرون می‌آیند. در روزهای اخیر در شهر بارسلون گرازهای وحشی دیده شدند. یک شیر کوهی جوان در خیابان‌های شهر شش میلیونی سانتیاگو به گردش آمد و دلفین‌های مدیترانه به شکلی کم‌سابقه در گروه‌های بزرگ اجتماع کردند.

آقای ژروم سوئور که در موزه تاریخ طبیعی در باره صدا (یا زبان) پرندگان پژوهش می‌کند، می‌گوید که برخی پرنده‌ها معمولاً به دلیل سر و صدای زیاد محیط آواز نمی‌خوانند اما با تغییرات تازه، صدای آنها نیز به گوش می‌رسد. او به طنز می‌افزاید: “پرندگان از شرّ آلودگی محیط زیست‌شان به دست بشر خلاص شده‌اند”.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!