کلیسای کاتولیک فرانسه و ۳۳۰ هزار مورد آزار جنسی کودکان

توریست مالزی – گزارش کمیسیون مستقل تحقیق پیرامون سوءاستفاده و آزار جنسی کودکان در کلیساهای کاتولیک فرانسه منتشر شده است. بر اساس این گزارش، بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰...
توریست مالزی – گزارش کمیسیون مستقل تحقیق پیرامون سوءاستفاده و آزار جنسی کودکان در کلیساهای کاتولیک فرانسه منتشر شده است. بر اساس این گزارش، بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ مجموعا ۳۳۰ هزار مورد خشونت جنسی در کلیساهای این کشور روی داده است.

به گزارش دویجه وله، نتایج تحقیقات کمیسیون مستقل بررسی خشونت جنسی و سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسا‌ها و صومعه‌های فرانسه منتشر شده است. پس از طرح جدی موارد مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیساهای کاتولیک در فرانسه، در نوامبر سال ۲۰۱۸ کمیسیونی برای بررسی این موضوع تشکیل شد.

این کمیسیون مستقل پس از بررسی شواهد و مدارک و از آن جمله مراجعه به آرشیو کلیساهای کاتولیک و همچنین گفت‌وگو با قربانیان این خشونت جنسی گزارش خود را منتشر کرده است. گزارشی که روز سه‌شنبه پنجم اکتبر (۱۳ مهر) رسانه‌ای شده، ۲۵۰۰ صفحه دارد و اسناد و مدارک متعددی را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش در بازه زمانی بین سال‌های ۱۹۵۰ تا سال ۲۰۲۰ مجموعا ۳۳۰ هزار مورد خشونت جنسی مشاهده شده است. از میزان ۳۳۰ هزار مورد آزار جنسی کودکان ۲۱۶ هزار مورد آن مربوط به خشونت جنسی است که از سوی کشیش‌ها و مسئولان صومعه‌ها صورت گرفته است. از ۲۹۰۰ تا ۳۲۰۰ متهم در ارتباط با پرونده سوءاستفاده جنسی از کودکان سخن در میان است. گفته می‌شود ۸۰ درصد قربانیان این خشونت‌های جنسی را کودکان بین ۱۰ تا ۱۳ سال تشکیل می‌داده‌اند.

افزون بر آن ۲۰ درصد از قربانیان دختران در رده‌های سنی متفاوت بوده‌اند. گفته می‌شود تا نخستین سال‌های قرن حاضر، به شکایات کودکان عمدتا بی‌توجهی می‌شده و گوش شنوایی برای این قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی در کلیساهای کاتولیک وجود نداشته است. تنها در موارد بسیار معدودی از سوی کلیسای کاتولیک در فرانسه خسارت پرداخت شده و آن‌هم بیشتر حالت حق سکوت داشته است.

باید یادآور شد که در گزارشی که از سوی آژانس خبری کاتولیکی منتشر شده، تنها به ۲۱۶ هزار مورد خشونت جنسی علیه کودکان در کلیساها و صومعه‌ها اشاره شده است. در گزارش آژانس خبری کاتولیکی همچنین آمده است که نتایج تحقیقات کمیسیون مستقل بررسی موارد ناظر بر آزار جنسی کودکان محصول ۲۶۰۰۰ ساعت کار داوطلبانه بوده است. اعضای این کمیسیون مستقل را حقوقدانان، پزشکان، مورخان و یزدان‌شناسان تشکیل می‌داده‌اند.

در پی انتشار نتایج تحقیقات کمیسیون مستقل درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک، پاپ فرانسیس پدیده خشونت جنسی در فرانسه را محکوم کرده است. رهبر کلیسای کاتولیک درباره این “واقعیت شرم‌آور” عمیقا ابراز تاسف کرده است. پیش از اظهارات پاپ فرانسیس، کنفرانس اسقف‌های فرانسه از انجام اقدامات لازم برای مقابله با این پدیده سخن گفته بود.

اسقف ارشد کلیسای کاتولیک فرانسه، مولین بیافور گفته است که باید تمهیدات لازم برای مانع شدن از تکرار چنین پدیده‌ای در آینده فراهم شود. او نیز ضمن ابراز شرم نسبت به سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک به پیامدها و عواقب آن برای زندگی قربانیان آن اشاره کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده + دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!