کوالالامپور پنجمین شهر محبوب گردشگران جهان، بانکوک در مقام نخست

توریست مالزی – در حالی که بانکوک همچون گذشته، محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است، کوالالامپور در جایگاه پنجمین شهر پرمسافر دنیا قرار گرفته است. به گزارش نیواستریت تایمز،...
توریست مالزی – در حالی که بانکوک همچون گذشته، محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است، کوالالامپور در جایگاه پنجمین شهر پرمسافر دنیا قرار گرفته است.
به گزارش نیواستریت تایمز، بانکوک، پایتخت تایلند با پیشی گرفتن از پاریس و لندن برای چهارمین سال پی درپی در مقام نخستین شهر محبوب گردشگران جهان قرار گرفت. در رده‌بندی سالانه‌ای که توسط شرکت مسترکارت برگزار می‌شود، بانکوک با ۲۲ میلیون و هشتصد هزار مسافر، بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده است.
پاریس با ۱۹ میلیون و یکصد هزار مسافر و لندن با ۱۵ میلیون و نهصد هزار مسافر در رده های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. در این رده‌بندی، سنگاپورو کوالالامپور در رده‌های چهارم و پنجم هستند و نیویورک، استانبول، توکیو و آنتالیا در شمار ۱۰ شهر برتر جای دارند.
بانکوک در حالی هنوز در رده اول است که امسال با بحران‌های متعددی روبرو بوده است. کاهش رشد اقتصادی چین و وقوع یک حادثه‌ی دریایی برای گردشگران چینی، به افت تعداد گردشگران چینی انجامید، اما از بخت خوش تایلندی‌ها، افزایش چشمگیر گردشگران هندی، گردشگری تایلند را نجات بخشید.
گفتنی است که صنعت گردشگری تایلند ۱۲ درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!